קושנר: אני מאמין שניתן לשנות את המצב עבור הפלסטינים

קושנר לפלסטינים: "אפשר לשנות את הנתיב בו הלך הנושא הפלסטיני ולהגיע לחיים טובים יותר לעם הפלסטיני, במקום להמשיך להאשים אחרים במצבכם"

ג'ארד קושנר בועידה בבחריין / צילום: אתר הועידה
ג'ארד קושנר בועידה בבחריין / צילום: אתר הועידה

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ראד קושנר השיק בבירת בחריין את הסדנה הכלכלית 'שגשוג לשלום'. בפתח הדברים אמר קושנר: "זמן רב מדי הפלסטינים סבלו. אני שומע מהם פעם אחר פעם תקליט שבור לסיבות שאין אצלם התקדמות. הפוליטיקאים מספקים 'מס שפתיים' ולא מקדמים אותם".

קושנר אמר לפלסטינים, כי הסדנה נועדה עבורם. "דעו לכם שהנשיא טראמפ לא ויתר עליכם. אפשר לשנות את הנתיב בו הלך הנושא הפלסטיני ולהגיע לחיים טובים יותר לעם הפלסטיני, במקום להמשיך להאשים אחרים במצבכם".

קושנר הוסיף: "סכומי כסף רבים הלכו על שחיתות של מנהיגים, אבל זה לא חייב להיות ככה. אנחנו רוצים לשנות את התנאים כדי שניתן יהיה להשקיע באיזור שלכם. איך מתחילים לבצע את השינוי? צריך תוכנית וגישה חדשה".

קושנר הציג באירוע הפתיחה מצגת כלכלית אשר נשלחה לכלי התקשורת לפני כמה ימים. לדבריו כיום אין הרבה השקעות חוץ, כי אין תשתיות באיזור שמאפשרות כלכלה חופשית. "למשל, אנשי עסקים פלסטינים, תלויים ברשות ולמרות שרצו לבוא, לא יכלו כי הם תלויים בעשיית רווחים ברשות. זה לא סביבה טובה לעסקים חופשיים".

חלק מן התוכנית תחייב הפחתה של מעברים וגבולות כדי לאפשר לסחורות לזרום פנימה והחוצה ולשחרר את הכלכלה.