השירותים העירוניים ברשויות המקומיות יושבתו כהזדהות עם מחאת העיר אילת נגד סגירת שדה דב

ביום ראשון הקרוב, ה-30.6 יושבתו כל השירותים העירוניים בעיריות ובמועצות האיזוריות נגד סגירת שדה דב • ביום ראשון בערב מתכוונת עיריית אילת גם להחשיך את העיר בשעות הערב

בנייני מגורים באילת / צילום: שאטרסטוק
בנייני מגורים באילת / צילום: שאטרסטוק

ככל שחולף הזמן ואין הכרעה בעניין שדה דב, במטה המאבק נגד סגירת השדה מחריפים את צעדי המחאה. מרכז השלטון המקומי מצטרף למחאה של ראש העיר אילת כשביום ראשון הקרוב, ה-30.6 יושבתו כל השירותים העירוניים בעיריות ובמועצות האיזוריות נגד סגירת שדה דב.

ביום ראשון בערב מתכוונת עיריית אילת גם להחשיך את העיר בשעות הערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע בשעות הקרובות את החלטתו הגורלית - האם לסגור את שדה דב ב-1.7 או לדחות את מועד הסגירה ולאפשר את חקיקת הבזק שמנסה לקדם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. ככל שחולף הזמן, עולה משיחות עם עוד ועוד גורמים המקורבים לנושא שנתניהו יודיע על סגירת שדה דב, ובתוך כך הוא יציע תכנית הטבות לעיר אילת שתכלול תקציב לשיפור התשתיות בעיר.

השביתה כוללת את כלל 257 הרשויות. בהחלטה תומכים גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג'. ההסתדרות שכבר הביעה את תמיכתה במאבק לא תצטרף למהלך של השבתה.

מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת: "זו הפגיעה הקשה ביותר בעיר אילת בתולדותיה. בחישובי הכסף לא מתחשבים בנזק שיעשה לעיר והערכות אלו גוברות על הנזק שיעשה עם ביטול סגירת השדה. שדה דב הוא של כולם. סגירתו משמעותה שיתוק התעופה הפנים ארצית ופגיעה ביישובי הערבה וביישובים הצפוניים, פגיעה קשה בתיירות, הגדלת מספר תאונות הדרכים ופגיעה קשה בחולים שמקבלים טיפול במרכז".

בני ביטון ראש עיריית דימונה ויו"ר פורום ערי הפיתוח - "לא נעשתה עבודה מקצועית עד כה בשאלת שדה דב ולא הביאו את כלל הנתונים לראש הממשלה. אנחנו קוראים לו היום להפוך את ההחלטה. המפתחות בידיים שלו זו פגיעה בפריפריה כולה ולא נאפשר זאת".