הבשורות הרעות של מטומי: תרשום ירידת ערך בסך 16 מיליון דולר בשל הפסקת פעילות לקוחות

חברת האינטרנט עדכנה כי אין ודאות שהסדר החוב עם מחזיקי האג"ח יצא לפועל במבנה ובתנאים שסוכמו • הרוכשת האפשרית לחברה הבת טים אינטרנט, הפעילות היחידה של מטומי - שאמורה להבטיח את יכולת החזר החוב - דורשת לבחון את המצב לפני השלמת הרכישה

חברת האינטרנט מטומי  מספקת הערכה ראשונית לפיה היא תרשום ירידת ערך בסך 16 מיליון דולר בשל הפסקת הפעילות של כמה לקוחות של החברה הבת טים אינטרנט (Team Internet). מטומי דיווחה על הפסקת הפעילות בשבוע שעבר וציינה אז שהסיבה לכך היא אתגרים הקשורים לנושאי ציות (Compliance) וכי היא נוקטת בפעולות להקטין את השפעתה.

מטומי עדכנה אז כי כתוצאה מכך, הרוכשת הפוטנציאלית של טים אינטרנט דורשת זמן נוסף לבחון את המצב העסקי והתוצאות הפיננסיות לפני שתשלים את רכישתה, בעסקה שהמחיר המקורי שלה היא 36 מיליון דולר. מכירת טים אינטרנט - שהיא הפעילות היחידה של מטומי כיום - אמורה הייתה להבטיח את יכולת החזר החוב של מטומי למחזיקי האג"ח שלה, להם היא חייבת כ-100 מיליון שקל. בדיווח מסוף השבוע, מטומי מציינת שירידת הערך המוערכת בסך 16 מיליון דולר בגין הפסקת הפעילות של חלק קטן מלקוחות החברה הבת היא הערכה ראשונית בלבד.

מטומי מעריכה גם שתידרש תקופה נוספת של 45 יום לדיונים עם הרוכשת הפוטנציאלית (חברת Rainmaker הגרמנית) וכן לבחינת אלטרנטיבות, וכי אין ודאות שהתוצאה תהיה חתימה עם הסכם מחייב. בהקשר של הסדר החוב שנחתם בינואר עם מחזיקי האג"ח, מטומי מציינת שאין ודאות בנוגע להוצאתו לפועל במבנה ובתנאים שסוכמו, וייתכן שיידרשו תיקונים לצורך התאמה למצב הפיננסי הנוכחי של החברה.

מטומי מספקת נתונים פיננסיים מהרבעון הראשון של 2019 שבסיומו היו לה בקופה 9.9 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים. ההכנסות ברבעון היו 18 מיליון דולר, ירידה של 37% מהרבעון המקביל, ההפסד התפעולי מפעילות נמשכת הגיע ל-15.2 מיליון דולר לעומת כ-385 אלף דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 15.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 7.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לעומת זאת, ברבעון הראשון נרשם תזרים חיובי של 3 מיליון דולר מפעילות, לעומת תזרים שלילי של 8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה מפרסמת גם את המקורות והשימושים הצפויים לה עד הרבעון הראשון של 2021. בשלושת הרבעונים שנותרו ב-2019 היא צופה מקורות של 9.8 מיליון דולר לעומת שימושים של 24.6 מיליון דולר, וב-2020 המקורות יסתכמו ב-7.9 מיליון דולר והשימושים ב-16.8 מיליון דולר.

מניית מטומי עלתה היום בת"א בכ-10% בשעות הבוקר. שווי השוק של החברה הוא כ-15 מיליון שקל בלבד, לאחר שמחיר המניה צנח ב-99% מאז ההנפקה הראשונית בלונדון ב-2014. אג"ח מטומי אג א  נסחר בעלייה לאחר ירידה דו ספרתית בשבועיים האחרונים המשקפת להן תשואת זבל של 29%.