גמידה סל גייסה 35 מיליון דולר לאחר צניחה של יותר מ-30% במניה ביום ההנפקה

החברה הישראלית תכננה לגייס 30 מיליון דולר, ב-7.4 דולרים למניה אך גייסה סכום גבוה יותר, במחיר של 5 דולרים למניה, ומניית החברה צנחה שלשום למחיר ההנפקה הנוכחי

מעבדה של חברת גמידה סל, מבין החזקותיה של כת"ב / צילום: איל יצהר
מעבדה של חברת גמידה סל, מבין החזקותיה של כת"ב / צילום: איל יצהר

חברת גמידה סל, המפתחת טיפול בסרטן הדם על בסיס תאי גזע, הודיעה במהלך סוף השבוע כי השלימה תמחור להנפקה בהיקף של 35 מיליון דולר, במחיר של 5 דולרים למניה - גיוס הון שני אחרי הנפקתה הראשונה בנאסד"ק בשנה שעברה.

החברה הישראלית בחרה לגייס סכום גדול יותר, אך במחיר נמוך מכפי שביקשה תחילה. היא הייתה אמורה לגייס 30 מיליון דולר ב-7.4 דולרים למניה, מחיר הסגירה של המניה ביום שישי לפני שבוע וחצי, רגע לפני ההודעה על הכוונה להנפיק. מניית החברה ירדה ביום שישי ב-33% למחיר ההנפקה הנוכחי. מחיר זה נמוך ב-38% מזה שבו הונפקה מניית החברה לראשונה בנאסד"ק באוקטובר 2018. חתמי ההנפקה הם RBC ,JMP ואופנהיימר. לחתמים ישנה אפשרות להשקיע 5 מיליון דולר נוספים בהנפקה.

גמידה סל היא חברת פורטפוליו של שתי חברות הנסחרות בבורסה בתל אביב: כלל ביוטכנולוגיה (12%) ואלביט מדיקל (11%). החברה פיתחה שיטה ייחודית להרבות ולהגדיל את כמות תאי הגזע בדגימת תאי גזע מבלי לפגוע בצפיפות שלהם.

המוצר הראשון שלה נועד לטיפול בסרטן הדם, תוך שימוש בדם טבורי שאינו מעורר תגובה חיסונית. זאת לעומת שימוש בתאי דם ממח עצם, המחייב מציאת תורם מתאים (לרוב ללא הצלחה).

המוצר המוביל של החברה (שנקרא בעבר NiCord והיום שמו Omidubicel) נמצא בשלבים אחרונים של ניסוי קליני שלב III, והחברה מקווה כי תוכל לקבל תוצאות עד אמצע 2020, ולהגיש את המוצר לאישור עד סוף 2020, כך שהמוצר יוכל להגיע לשוק ב-2021.

לאחרונה חתמה החברה על הסכם ייצור עם חברת הייצור המובילה לונזה השוויצרית, שלפיו היא תהיה החברה אשר תייצר את המוצר עבור גמידה, אם וכאשר יגיע לשוק. בשנים האחרונות מקפידות חברות ביוטכנולוגיה להיערך עם יכולת ייצור מוכחת לפני השקת המוצר, כדי לא לאבד זמן לאחר האישור, וכדי להפוך את עצמן אטרקטיביות לשותפות ולרוכשות פוטנציאליות.

גמידה סל תקדיש את רוב הכסף שיגוייס לצורך זה, ואת היתר היא צפויה להקדיש לפיתוח מוצרים נוספים בצנרת המוצרים שלה. החברה מנוהלת על-ידי ד"ר ג'וליאן אדמס, שכבר התנסה בהבאת מוצר בתחום הסרטן לשוק (התרופה Velcade).