לאחר שנות יובש: מגדל ביטוח חזרה לחלק דיבידנדים

חברת הביטוח גילתה כי עמדה ביעדי עודף ההון שלה ל-2019 כבר בשנה שעברה, ולכן תחלק דיבידנד של 350 מיליון שקל לחברה האם, מגדל אחזקות • מגדל נסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-3.94 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה מתחילת השנה בכ-17%

שלמה  אליהו/ צילום:  תמר מצפי
שלמה אליהו/ צילום: תמר מצפי

לאחר שנים של יובש, שבה חברת הביטוח מגדל לחלק דיבידנדים. קבוצת הביטוח, שנמצאת בשליטת שלמה אליהו, הודיעה היום כי רשמה בשנת 2018 יחס כושר פירעון (על פי הוראות הסולבנסי 2) של 110%, ובעקבות כך הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד בסך 350 מיליון שקל.

במגדל  מציינים כי עדיין לא ברור אם וכמה מהדיבידנד האמור, שחברת הביטוח תחלק לחברה האם הציבורית מגדל החזקות, יחולק על ידה לציבור בעלי המניות מהציבור. נזכיר כי אליהו מחזיק בחוב למחזיקי אג"ח, בגין רכישת מגדל.

אליהו מחזיק בכ-68.5% ממניות מגדל החזקות, כשהיתרה נמצאת בידי הציבור הרחב. למגדל ביטוח עודף הון נוכחי בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, כשהדירקטוריון שלה, שבראשות היו"ר ניר גלעד, אישר את החלוקה הנוכחית, מכיוון שכבר ב-2018 השיגה החברה, לדבריה, את היעד שלה ל-2019.

במגדל מפרטים כי עודף ההון שלה, על פי הוראות סולבנסי 2 (הוראות אירופיות להבטחת יכולת הפירעון של חברות הביטוח), יעמוד לאחר החלוקה על 850 מיליון שקל, כך שיחס כושר הפירעון יהיה 107%, ש"הינו גבוה מיעד ההון שקבע הדירקטוריון לתקופה".

הדיבידנד האחרון של מגדל ביטוח חולק בשנת 2015, בגין תוצאות שנת 2014. מאז אליהו רצה דיבידנד נוסף, אבל הממונה הקודמת על שוק ההון, דורית סלינגר, לא הסכימה לכך. חילוקי הדעות גררו עימות בין אליהו לסלינגר. עתה נראה כי מגדל חוזרת למסלול של חלוקת דיבידנד, אף שאין לה מדיניות דיבידנד רשמית. לפיכך, החברה תבחן את הצרכים כל פעם מחדש, אבל רק כל עוד הסף הוא שתהיה לפחות שנה קדימה של הוראות הסולבנסי.

הצעד שעליו מודיעה עתה החברה, התאפשר בעקבות כך שרשות שוק ההון ביטלה בעבר הוראה קודמת, שלפיה המבחן לחלוקת דיבידנד על ידי חברת ביטוח הינו יחס כושר פירעון של 130%, תוך הפחתתו במידה ניכרת.

רן עוז מונה למנכ"ל במקום דורון ספיר

יו"ר מגדל חברה לביטוח, ניר גלעד, אמר כי "לאחר שלוש שנים של בניית כרית הון והטמעת מערכת ניהול סיכונים בהתאם ליעדי היציבות, מגדל חוזרת למסלול חלוקת דיבידנד, לאחר שעמדה בכל היעדים שהוצבו על ידי דירקטוריון החברה". הוא הוסיף כי "חלוקת הדיבידנד מותירה כרית הון שאותה אנו שומרים וממשיכים לצבור בהתאם למדיניות הדירקטוריון, כך שזו תחזק את חוסנה של החברה ותאפשר לה בהמשך להתמודד עם משברים אפשריים בשווקים".

בימים האחרונים מינתה החברה מנכ"ל חדש - רן עוז, יו"ר כאל - במקומו של דורון ספיר, שעוזב את החברה לאחר כשנה. את הליך המינוי של עוז הוביל גלעד, תחת אליהו. 

מגדל נסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-3.94 מיליארד שקל, לאחר עלתה מתחילת השנה בכ-17%.