הממשלה אישרה: מכסת העובדים הזרים בבנייה תישאר זהה

המכסה תישאר על 16,500 עובדים • תוקף שהייתם של עובדים ותיקים בענף הבנייה תוארך בחצי שנה • הממשלה הגדילה את מכסת העובדים הזרים ב-1,800 נוספים כדי להביא מחליפים לפני שאלה שרישיונם עומד לפוג – יצאו מהארץ

פועלי בניין / צילום: תמר מצפי
פועלי בניין / צילום: תמר מצפי

הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעת שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון להשאיר את מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה על 16,500 עובדים.

כמו כן תוארך תוקף שהייתם של עובדים ותיקים בענף הבנייה בחצי שנה ולצורך כך הגדילה הממשלה את מכסת העובדים הזרים ב-1,800 נוספים על מנת להביא מחליפים לפני שאלה שרישיונם עומד לפוג - יצאו מהארץ.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי המשרד פועל יחד עם רשות האוכלוסין וההגירה להבאת עובדים לענף הבניין ממספר מדינות ובשנה האחרונה הובאו במסגרת ההסכמים יותר מ-6,300 עובדים מסין, ממולדובה ומאוקראינה.

נציין כי מתחילת השנה נהרגו ארבעה עובדים מסין ושניים ממולדובה בתאונות באתרי בנייה בארץ.

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אמנון מרחב מסר בתגובה כי: "אנו מברכים על החלטת הממשלה שלפיה תוארך לתקופה של שנה מכסת העובדים הזרים מאושרת להעסקה בענף הבנייה הישראלי וההבטחה כי היא תפעל להבאת 1,800 עובדים נוספים מחו"ל בטרם יצאו מישראל כ-1,700 עובדים שצפויים לעזוב את המדינה השנה. ההתאחדות הקבלנים בוני הארץ תביא בקרוב לממשלה הצעה להרחיב את המכסות כבר מן השנה הבאה".

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה בעקבות אישור החלטת הממשלה בעניין העובדים הזרים בענף הבנייה:

"אני מודה לרה"מ ולשרים על אישור ההחלטה, שמבטא את ההבנה והגמישות הנדרשות בהתאם לצו השעה. לצד הצורך בהסדרת נושא העובדים הזרים בענף הבנייה, אסור לפגוע בגלגלי התנופה והפיתוח בענף זה ואני שמחה על התוצאות וההבנות שהושגו. בנוסף, המלצתי על הקמת צוות מקצועי שיבחן באופן מעמיק את הנושא לטווח הארוך."