הפניקס משיקה קרן שתאפשר לחיצוניים להצטרף אליה להשקעות בקרנות פרייבט אקוויטי ובתשתיות

קבוצת הביטוח כבר גייסה אל הקרן, "הפניקס Co-Invest", כ-150 מיליון שקל • משקיעת העוגן בקרן היא הכשרה ביטוח, שעושה זאת כ"חלק מאסטרטגיית השקעות שתכליתה להשקיע לצד גופים גדולים בתחומים שעד כה לא בוצעה בהם השקעה מצד הכשרה"

רועי יקיר, מנהל ההשקעות של הפניקס \ צילום: איל יצהר
רועי יקיר, מנהל ההשקעות של הפניקס \ צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח הפניקס , שאת השקעותיה מנהל רועי יקיר, משיקה לראשונה קרן השקעות שתאפשר לגורמים חיצוניים לקבוצה להצטרף לעסקאות שחטיבת ההשקעות שלה מבצעת עבור עצמה ועבור מבוטחיה ועמיתי קרנות הפנסיה וקופות הגמל שלה. ל"גלובס" נודע כי קרן ההשקעות החדשה, ואף הייחודית, תיקרא "הפניקס Co-Invest".

את המהלך מובילה הפניקס באמצעות הפניקס קרנות השקעה, שבניהול טלי שליט, והיא מיועדת לאפשר למשקיעים מחוץ לקבוצה להצטרף להשקעות של הפניקס בעסקאות פרייבט אקוויטי ובתשתיות. הקרן פתוחה למשקיעים כשירים בלבד.

הקרן החדשה רושמת בימים אלה סגירה ראשונה בגובה של כ-150 מיליון שקל, ומשקיעת העוגן בקרן היא הכשרה חברה לביטוח - גוף מוסדי קטן מהפניקס, שמחפש לעצמו עסקאות אלטרנטיביות, ואף ביצע כמה כאלה באופן עצמאי. עוד משקיעים בקרן מוסדיים קטנים אחרים, מוסדות להשכלה גבוהה, קיבוצים ו"חברות ויחידים עתירי הון". עוד נודע כי הגיוסים לקרן צפויים להימשך בחודשים הקרובים, כך שהיא צפויה לגדול עוד.

לדברי שליט, "משקיעים פרטיים, סוכני ביטוח ואף גופים מוסדיים קטנים יותר, פונים אל הפניקס לאורך שנים ומבקשים להצטרף להשקעות הלא סחירות. בשל העובדה שיש לקבוצת הפניקס עסקאות רבות עם הקצאה עודפת, החליטה הקבוצה לפתוח באופן מוסדר את האופציה האטרקטיבית להשקיע לצדה".

מטעם משקיעת העוגן בקרן, מסר סמנכ"ל ומנהל מחלקת השקעות בהכשרה ביטוח, רועי קדוש, כי "השקעה מסוג זה הינה חלק מאסטרטגיית השקעות כוללת שתכליתה לאפשר להכשרה להשקיע לצד גופים גדולים בתחומים שעד כה לא בוצעה בהם השקעה מצד הכשרה". סמנכ''ל בכיר ראש מערך השקעות, אשראי ונדל"ן​ בהכשרה הוא יאיר קפלן.

קבוצת הפניקס עצמה מנהלת נכסים בהיקף כולל של יותר מ-191 מיליארד שקל. בהסתכלות על התשואות בפוליסות המשתתפות ברווחים עולה כי הפניקס מציגה את התשואה הכי גבוהה בענף הביטוח ב-5 השנים האחרונות והשנייה בגובהה ב-10 השנים האחרונות.

מדובר למעשה בפעם הראשונה שגוף מוסדי פותח את השקעות הבית שלו למשקיעים חיצוניים. מהלך שכזה תואם במידת מה את מה שאמר הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, בראיון בלעדי למגזין ההשקעות של "גלובס", בו הוא גילה כי "אני פועל על מנת שהגופים המוסדיים יקימו קרנות השקעה בעצמם, למשל בתחומי התשתיות, ההייטק ועוד, וגם יציעו ניהול השקעות לא רק לעמיתים שלהם אלא גם לציבור הרחב. מדובר בגופים שיש להם את הניסיון והטרק-רקורד בניהול השקעות, הם מפוקחים והם יציבים".

עוד הוא אמר בהקשר זה, בראיון למגזין ההשקעות של "גלובס", כי "עדיף שעם ישראל ישקיע דרכם ולא דרך גורמים לא מפוקחים, או באפיקי השקעה שרמת הפיקוח והבקרה עליהם נמוכה יותר", כשעתה נראה כי הפניקס היא שמרימה את הקרן הראשונה שתאפשר למשקיעים חיצוניים לה להשתתף בעסקאות שהיא מרימה. לפי שעה, כאמור, הפניקס פותחת את הקרן רק למשקיעים כשירים.