תיא תקשורת ודורי מדיה ישקיעו יחד בסרטי קולנוע

סנונית ראשונה לכך תבוא לידי ביטוי בהשקעה בסרט הקולנוע "הרפסודה" שמיוחד לבני נוער

יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה / צילום: ינאי יחיאל
יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה / צילום: ינאי יחיאל

תיא תקשורת, באמצעות אולפני הרצליה, בוחנת את הרחבת תחומי פעולתה וכניסה להפקות סרטי קולנוע: החברה חברה לדורי מדיה פארן, ושני הגופים ישקיעו בסרטי קולנוע.

סנונית ראשונה לכך תבוא לידי ביטוי בהשקעה בסרט הקולנוע "הרפסודה" שמיוחד לבני נוער. הפנייה לקהל זה אינה מקרית: היא דורשת השקעה צנועה יחסית לרוב סרטי המבוגרים, מה שמאפשר החזר השקעה מהיר יחסית וללא סיכון גדול.

מבחינת יצירת תוכן, אולפני הרצליה עוסקים כיום בעיקר בהפקות טלוויזיה, אולם על רקע המשבר הפוקד את שוק הטלוויזיה, הוחלט כי כדי לשפר רווחיות יש לחבור לשיתופי-פעולה שונים.

"גופי התקשורת שיצליחו לשגשג בתקופה הזו", אומר יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה, "הם אלה שיאחדו כוחות המרחיבים את היכולות המקצועיות והכלכליות של אותם גופים. מהסיבה הזו אני רואה בחבירה לדורי מדיה פארן צעד טבעי ואסטרטגי".

פרץ מזכיר כי בעבר הפיקו אולפני הרצליה כמה מסרטי הקולנוע הקנוניים של ישראל, "וזו למעשה חזרה למומחיות חדשה ישנה של האולפנים", הוא אומר.

הכוונה היא לייצר בין שני הגופים שיתוף-פעולה מתמשך. לצורך מיון ובחירת הפרויקטים תוקם ועדה מקצועית שתורכב מיועצי תוכן בתחום הטלוויזיה והקולנוע.

כאמור, שיתוף-הפעולה הראשון הוא בסרט "הרפסודה", שתקציבו עומד על כ-3.5 מיליון שקל. לסרט לוהקה כוכבת הרשת אנה זק בתפקידה הקולנועי הראשון, ולצידה, כוכבי סדרות נוער עידן שוקורוקה, שחף כרמל ועומר דהן. על הבימוי הופקד ודד רז, שביים סדרות רבות לילדים ונוער כמו "גאליס" וסרטים כמו "מכתוב".