סחורה נדירה: נייקי גנזה את הדגם החדש - ומחירו קפץ פי 20

ענקית ההנעלה גנזה דגם נעליים שתכננה להשיק ביום העצמאות האמריקאי, וזאת בשל טענות שהוא מייצג את ארה"ב של ימי העבדות • הנעל, שקיבלה במקור את תג המחיר 120 דולר, עדיין ניתנת להשגה ברחבי האינטרנט - אך עכשיו היא תעלה לכם לא פחות מ-2,500 דולר

נייקי 4th of July / צילום מסך מתוך אתר StockX
נייקי 4th of July / צילום מסך מתוך אתר StockX

נייקי הסירה לאחרונה מהמדפים דגם נעליים מיוחד שעוצב עבור יום העצמאות האמריקאי שיתקיים ב-4 ביולי. הנעליים עוצבו בהשראת דגל ארה"ב שתפרה בטסי רוס, ואף נקראו על שמה. רוס, על-פי המסורת, נטענת להיות התופרת הראשונה שתפרה לג'ורג' וושינגטון גירסה של דגל איחוד המושבות.

הנעל, שקיבלה במקור את תג המחיר 120 דולר, עדיין ניתנת להשגה ברחבי האינטרנט - אך עכשיו היא תעלה לכם לא פחות מ-2,500 דולר לזוג.

המחווה הפטריוטית של ענקית ההנעלה והספורט לא התקבלה בברכה אצל כולם. שחקן ה-NFL קולין קפרניק, שגם היה פרזנטור של החברה בעבר, פנה לנייקי בבקשה להסיר מהמדפים נעל בהשראת דגל שהוא ואפרו-אמריקאים אחרים מוצאים לפוגעני, מפני שהוא מייצג את ארה"ב של לפני ביטול העבדות - דגל עם 13 כוכבים במעגל, כאשר כל כוכב מייצג מושבה. נייקי קיבלה את הפנייה וביקשה מקמעונאיות ההנעלה להשיב את הנעליים לחברה עוד בטרם הושקו באופן רשמי בחנויות.

את הנעליים עדיין ניתן להשיג במקומות האפלים יותר ברשת, כגון פלטפורמת המכירות הפומביות StockX, שם הנעליים זינקו הבוקר (ג') לעלות של 2,500 דולר בקנייה ו-1,750 דולר במכירה. באתר StockX נמכרים פריטים כמו נעליים ושעונים במחיר הנמוך ביותר שהמוכר מבקש או לסירוגין במחיר הגבוה ביותר שמציעים לו הקונים. מדובר בזינוק במחיר של קרוב לפי 20.

מדוברת נייקי נמסר כי "נייקי בחרה שלא להשיק את נעלי Air Max 1 Quick Strike Fourth of July, כיוון שאלה כללו גרסה ישנה של הדגל האמריקאי".