בטר קנאביס קיבלה אישור להתחיל בבניית מפעל באוסטרליה

בעקבות ההודעה אתמול עלתה מניית החברה במצטבר 9.6% והיום והיא נסחרת לפי שווי של 42 מיליון שקל

קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת בטר קנאביס הישראלית קיבלה אישור להקמה של מפעל ייצור קנאביס באוסטרליה, כך דיווחה החברה אתמול (ג'). אוסטרליה נחשבת שוק מעניין בתחום הקנאביס: תחום הקנאביס הרפואי במדינה עצמה החל להתפתח אחרי ישראל, אך המדינה כבר אישרה עקרונית ייצוא, והבורסה שלה פתוחה לחברות בתחום.

פוטנציאל השוק האוסטרלי עוד לפני היצוא מוערך בכ-200 אלף איש, אם כי כרגע הוא קטן מכך משמעותי, קטן אף מהשוק הישראלי. לחברה הבת האוסטרלית של בטר קנאביס כבר יש רישיון גידול, ייבוא וייצוא קנאביס באוסטרליה, אם כי הפעילות עדיין לא החלה בפועל. בכוונתה לפעול כחברה באינטגרציה מלאה באוסטרליה, כלומר עם אחריות לכל שרשרת הערך עד למוצר סופי.

בטר היא אחת מחברות הקנאביס הותיקות בישראל ומועמדת למיזוג עם חברת וייטסמוק הבורסאית. בעקבות ההודעה אתמול עלתה מניית החברה במצטבר 9.6% והיום והיא נסחרת לפי שווי של 42 מיליון שקל, שמשקף לחברה הממוזגת שווי של כ-210 מיליון שקל בהינתן שבעלי המניות של בטר יקבלו 80% מהחברה.

בטר הוקמה על ידי יוחאי גולן גילד ומנוהלת על ידי פינו צרויה, לשעבר מנכ"ל אסותא. היא מפיקה כיום כ-4 טון קנאביס בשנה ויש לה שטח של 10 דונם. בטר הייתה אחת החברות החזקות באסדרה הישנה, עם כ-5,000 מטופלים ומוצרים מוערכים בשוק. היא איחרה מעט לקבל את כל התקינה לאסדרה החדשה. כעת אין לה מוצרים מאושרים המשווקים בבתי המרקחת, אם כי היא מצפה שיהיו כאלה בתוך זמן קצר.

לגבי הפעילות באוסטרליה היא אמורה להשתרע על פני 50-80 דונם, עם כושר יצור של 80 טון בשנה, החל מ-2020.

החברה עדיין לא פרסמה נתונים כספיים מלאים, אף שכבר לפני כמה חודשים הכריזה על כוונתה להתמזג לוויטסמוק.