מכון התקנים שוב מחפש מנהל: מנכ"ל נמל אשדוד ובכירים במשרד הכלכלה לוטשים עיניים

ל"גלובס" נודע כי בין המועמדים המובילים נמנים המנכ"ל לשעבר של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל; אש האגף לסחר חוץ אוהד כהן; ומנהל הסוכנות לעסקים קטנים רן קויתי • על פי הערכות, ועדת האיתור תחליט באמצע החודש מי מבין המועמדים יהיה המנכ"ל הבא, ומינויו יובא לאישור הוועד הפועל של המכון

מכון התקנים, תל אביב / צילום: עינת לברון
מכון התקנים, תל אביב / צילום: עינת לברון

המנכ"ל לשעבר של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ושני בכירים במשרד הכלכלה - ראש האגף לסחר חוץ אוהד כהן ומנהל הסוכנות לעסקים קטנים רן קויתי - הם בין המועמדים המובילים לתפקיד המנכ"ל הבא של מכון התקנים, כך נודע ל"גלובס".

מכון התקנים פועל בלי מנכ"ל קבוע מזה כשלושה חודשים, וזאת לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, דרשה מהוועד הפועל של המכון לסיים את תפקידו של אילן כרמית בשל עדות שקר שנתן בפרשת מצלמות המהירות שמשמשות את משטרת ישראל בתיעוד עבירות מהירות של נהגים.

מאז שכרמית סיים את תפקידו, משמש מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל בתפקיד המנכ"ל הזמני של המכון, והוא עומד בראש ועדת האיתור למנכ"ל הבא.

ל"גלובס" נודע כי לתפקיד מנכ"ל המכון הוגשו כ-20 מועמדויות, אולם רבים מהם סוננו ולא התקדמו לשלבים הבאים. בישורת האחרונה נמצאים חמישה שמות, ובהם בלומנטל, שביקש לסיים באפריל האחרון את תפקידו כמנכ"ל נמל אשדוד לאחר שדירקטוריון הנמל ביקש להדיחו על רקע טענות שהוכחשו על ידו לכשלים בניהול; כהן, שמכהן באגף לסחר חוץ במשרד הכלכלה, וקויתי שמכהן מזה כעשור בתפקיד מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

על פי הערכות, באמצע החודש, ועדת האיתור שבראשות גינל, תחליט מי מבין המועמדים יהיה המנכ"ל הבא, ומינויו יובא לאישור הוועד הפועל של המכון.

להתאחדות התעשיינים יש כוח רב במכון התקנים, ובהליכי מינויים של בכירים שנעשו בו בעבר הייתה לנשיא שלה השפעה משמעותית. בשוק נפוץ החשש שההתאחדות תבקש למנות גורם מטעמה לתפקיד המנכ"ל, אולם גורמים בהתאחדות טענו בשיחות עם "גלובס" כי במסגרת המהלכים הנוכחיים לבחירת מנכ"ל חדש למכון, נשיא ההתאחדות שרגא ברוש לא תומך באיש מבין המועמדים ולא מתערב באותם מהלכים.