דויטשה בנק יוצא בצעדי התייעלות אגרסיביים, המניה צונחת 3%

הליך ההתייעלות לבנק הגרמני החבוט יעלה לו לא פחות מ-7.4 מיליארד אירו, בנוסף לפיטוריהם של לא פחות מ-18 אלף עובדים • בבנק צופים הפסד נקי של 2.8 מיליארד אירו (3.1 מיליארד דולר) ברבעון השני

כריסטיאן סווינג, מנכ"ל דויטשה בנק/ צילום:רויטרס - Kai Pfaffenbach
כריסטיאן סווינג, מנכ"ל דויטשה בנק/ צילום:רויטרס - Kai Pfaffenbach

הבנק הגרמני דויטשה בנק שנגרר למצולות צפוי להיפטר מכל נכסיו ועסקיו הגלובליים, לצאת מפעילות ניירות הערך, ולצמצם פעילות כך שיישאר עם פעילות בנקאות השקעות בלבד. הצמצום של היקף הפעילות יעלה לבנק הגרמני לא פחות מ-7.4 מיליארד אירו, בנוסף לפיטוריהם של לא פחות מ-18 אלף עובדים, ואמור לסייע לדויטשה להתמודד עם הקשיים הכלכליים בהם נתקל לאחרונה.

בדויטשה בנק צופים הפסד נקי של 2.8 מיליארד אירו (3.1 מיליארד דולר) ברבעון השני של השנה הכלכלית כתוצאה מהבנייה מחדש המתוכננת. דוברי דויטשה מסרו כי הבנק מתכנן לחתוך בפעילות בעיקר בעסקי הריביות.

הבנק הגרמני יבנה יחידה חדשה לפירוק הנכסים הלא רצויים, שתנהל את התוכנית החדשה של הבנק שמוערכת בשווי של כ-74 מיליארד אירו בנכסי הון סיכון.

יו"ר הבנק כריסטיאן סיווינג הבטיח כבר בחודש מאי האחרון לבעלי המניות כי צפויים "קיצוצים קשוחים" בדויטשה בנק. התוכנית החדשה של דויטשה בנק מגיעה לאחר שהבנק לא הצליח להגיע להסכמה עם היריבה קומרזבנק בנוגע למיזוג אפשרי.

מניית הבנק נופלת כעת בכ-3% בבורסה בפרנקפורט.