במטומי מזהירים: פירעון מוקדם חלקי יהווה העדפת נושים; דורשים שנאמן האג"ח יתחייב לשפות החברה

עוה"ד של החברה שלח מכתב לנאמן האג"ח, בהמשך לדרישה לפירעון המוקדם החלקי שעליה יצביעו היום מחזיקי האג"ח של חברת האינטרנט

רגע לפני שמחזיקי איגרות החוב של חברת האינטרנט מטומי  מצביעים היום (ב') על ההצעה להעמיד את חוב החברה להם לפירעון מיידי, בחברה מזהירים מפני ההשלכות. במכתב ששלחו עורכי הדין של מטומי, אמיר ברטוב ועיינה וקסלר ממשרד שמעונוב ושות', הם מדגישים כי קבלת החלטה חד-צדדית בדבר העמדת האג"ח לפירעון מיידי עלולה לפגוע באופן מהותי בסיכויי מכירת מניות החברה הבת, טים אינטרנט.

מטומי, שהפעילות היחידה שלה כיום היא טים אינטרנט, שבה היא מחזיקה 90%, גייסה בשנה שעברה 103 מיליון שקל באג"ח בבורסה בת"א. החברה הייתה אמורה להעביר בסוף השנה כ-18 מיליון שקל תמורת יתרת ההחזקות בטים אינטרנט, אך בשל החשש שלא תוכל לשרת את החוב למחזיקי האג"ח, היא לא העבירה את הסכום והחלה בדיונים על הסדר חוב, שאכן נחתם לפני כחצי שנה.

אלא שאז הגיעה הצעה לרכישת החברה הבת: מייסדי החברה, קבוצת Rainmaker מגרמניה, תכננו לשלם 36 מיליון דולר תמורת החזקות מטומי בטים אינטרנט, וכך החברה הייתה יכולה להחזיר את מלוא החוב שלה למחזיקי האג"ח. עם זאת, העסקה נקלעה לקשיים לאחר שהופסקה פעילות חלק מהלקוחות, הרוכשים הפוטנציאליים דרשו זמן נוסף לבדיקה, וכלל לא בטוח שהעסקה תושלם.

בתגובה לכך, ולפי בקשת אחד המחזיקים באג"ח, הוחלט להעמיד להצבעה את ההצעה להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי ככל שהחברה לא תבצע פדיון מוקדם חלקי בסך 4.5 מיליון דולר תוך 45 יום. במכתב לעוה"ד של נאמני האג"ח, אופיר נאור ועדי פיגל, כותבים עוה"ד של מטומי כי כל פעולות החברה מבוצעות לטובת כל מחזיקי ניירות הערך של מטומי, "בראש ובראשונה לטובת מחזיקי האג"ח, על מנת לבצע פירעון מוקדם".

הם מזכירים, כי לטענת Rainmaker, מטומי חייבת לה כסף, כך שביצוע פירעון מוקדם למחזיקי האג"ח במועד זה "עלול לעלות לכדי העדפת נושים אסורה", ואף שמטומי דוחה את טענות Rainmaker, היא אינה רשאית על-פי הדין "להיענות ל'איום' מחזיקי האג"ח ולבצע את הפירעון המוקדם".

עוד מבקשת החברה, שבמקרה שמחזיקי האג"ח יעמדו על דרישתם לביצוע הפירעון המוקדם, לקבל התחייבות מנאמן האג"ח לשיפוי: אם תעלה טענה בדבר הפירעון המוקדם, הנאמן יחזיר את מלוא הסכום וישפה את החברה ונושאי המשרה בה בכל תשלום שידרשו לבצע עקב הפירעון. "סירוב להענקת כתב התחייבות כאמור, ימנע מהחברה לבצע פירעון מוקדם בסכום כלשהו", נכתב שם.