עליית מחירי המזון חוזרת: טחינה בארכה מעלה מחירים

החברה פנתה לרשתות השיווק בדרישה לייקר את מוצריה בשיעור של 8% • בארכה: "עקב קפיצת מחיר של עשרות אחוזים בשומשום בחודשים האחרונים, ולאחר שספגנו עליות מחירים קודמות, נאלצנו לבקש עליית מחיר למוצרינו"

טחינה בארכה / צילום: שני מוזס, גלובס
טחינה בארכה / צילום: שני מוזס, גלובס

עוד עלייה במחירי המזון: חודש לאחר התייקרות מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, טחינה בארכה, יצרנית של מוצרי טחינה וחלבה, פנתה היום (ב') לרשתות השיווק בדרישה לייקר את מוצריה. בארכה מבקשת עליית מחיר של 8% על מוצריה, בהם טחינה וחלבה.

מי שמפיצה את מוצריה של בארכה לרשתות הגדולות היא אסם, אולם ההחלטה על עליית המחיר התקבלה בחברה עצמה. בבארכה מציינים כי עליית המחיר מגיעה על רקע ייקור של עשרות אחוזים בחומר הגלם ממנו מיוצרת הטחינה - שומשום.

בחודש שעבר נכנסה לתוקף התייקרות מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור של 3.4%, זאת לאחר שבקיץ 2018 נרשם גלי עליות מחירים מתמשך על-ידי יצרניות המזון הגדולות, בהן תנובה, טרה וקוקה-קולה, טמפו, יפאורה, גד, סוגת, ויסוצקי ואחרות. גם אסם ניסתה לבצע עליית מחירים, אולם זו הוקפאה.

מבארכה נמסר בתגובה לפניית "גלובס": "טחינה כידוע עשויה מחומר גלם אחד - שומשום. אנחנו בבארכה קונים את זן השומשום האיכותי ביותר, 'חומרה' שמאתיופיה. עקב קפיצת מחיר של עשרות אחוזים לשומשום בחודשים האחרונים, ולאחר שספגנו עליות מחירים קודמות, נאלצנו לבקש עליית מחיר למוצרינו. אנחנו בבארכה נמשיך ונייצר את מוצרינו האיכותיים לטובת ציבור הצרכנים".