המיליארדר סטיב סטייר שפעל להדחת טראמפ הודיע שירוץ לנשיאות ארה"ב

סטיב סטייר, מיליארד אקטיביסט שפועל להדחת הנשיא דונלד טראמפ, הודיע היום כי ירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020 מטעם המפלגה הדמוקרטית • טראמפ כינה את סטייר בעבר "מטורף אחוז דיבוק הכושל בצעדיו שכספו צריך להיגמר ממש בקרוב"

טום סטייר / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
טום סטייר / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

המיליארדר האקטיביסט טום סטייר הודיע היום (ג') כי הוא ירוץ לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 מטעם המפלגה הדמוקרטית. סטייר נכנס לשדה קרב עמוס מועמדים והתחייב להתמקד במשבר האקלים וברפורמה למערכת הפוליטית במדינה.

בוידאו מיוחד, תורם העל למפלגה הדמוקרטית, שהזרים מיליוני דולרים לטובת הדחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיע כי הוא מתכוון לרוץ לבחירות בניגוד להודעה מוקדמת יותר השנה בה אמר כי לא יתמודד.

"אנחנו יכולים להפחית את השפעת הכסף התאגידי בדמוקרטיה שלנו ולהתחיל להתייחס להשפעות המזעזעות של שינויי האקלים, אנחנו יכולים ליישם את הפוטנציאל המלא של העם האמריקאי וסוף סוף לפתור את האתגרים הרבים העומדים בפני מדינתנו", אמר סטייר בוידאו. "למועמדים הדמוקרטים האחרים לנשיאות יש רעיונות מעולים רבים שיקדמו את המדינה שלנו, אך אנחנו לא נוכל לבצע אף אחד מהם עד שנסיים את ההשתלטות התאגידית העוינת על הדמוקרטיה שלנו", הוסיף המיליארדר בתגובה לריבוי המועמדים העצום ממפלגת הבית שלו.

כאמור, סטייר הוא אחד התורמים הבולטים ביותר לקמפיינים של המפלגה הדמוקרטית. יחד עם אישתו קת'רין, הזוג מדורג במקום השני בכל הזמנים בתרומות פוליטית, כך על פי המרכז לפוליטיקה תגובתית בארה"ב. בבחירות האמצע בשנת 2018 הזוג דורג במקום השלישי ברשימה.

כחלק מהריצה שלו לנשיאות, סטייר אמרה כי הוא יתפטר מתפקידי הניהול שלו ב-NextGen America, תוכנית להנעת מצביעים צעירים, ו-Need To Impeach, ארגון הפועל להדחת טראמפ.

כניסתו של סטייר למירוץ לנשיאות צפויה להרעיד מעט את שדה הפריימריז במפלגה הדמוקרטית, ולו רק על רקע כמויות הכסף האדירות שיש למיליארדר לשימוש בקמפיין שלו. סטייר התחייב כי הוא יוציא לפחות מאה מיליון דולר על הקמפיין העתידי שלו.

המפלגה הרפובליקנית לא ביזבזה זמן והספיקה כבר להתנגח במועמד החדש להפלת טראמפ. "הדבר היחיד שהקמפיין של סטייר יעשה הוא להצית עוד ועוד מהכסף שלו באש בעוד הוא מצטרף לכל הדמוקרטים שדוחפים מדיניות רחוקה מהמיינסטרים", אמר דובר הוועידה הלאומית של הרפובליקנים, סטיב גסט. טראמפ אף כינה את סטייר "מטורף אחוז דיבוק הכושל בצעדיו שכספו צריך להיגמר ממש בקרוב".