מיטב דש יוצא מתחום ה-P2P: יעמיד אשראי צרכני רק ממקורות עצמיים

החל מסוף החודש לא יהיה ניתן להשקיע כספים חדשים בפלטפורמת ההלוואות החברתיות שהפעיל, ושפעלו בעבר תחת השם eLoan • בית ההשקעות לא יפנה כספים שיוחזרו מהלוואות שכבר הועמדו להלוואות חדשות, ויחזיר אותם למשקיעים

אסף עזרא / צלם רמי זרנגר
אסף עזרא / צלם רמי זרנגר

חוסר פוטנציאל בתחום האשראי p2p או שמא תשואות גבוהות שמוטב לשמור "בתוך הבית" ולא לחלוק עם הציבור הרחב? בית ההשקעות מיטב דש החליט כי החל מסוף החודש לא יהיה ניתן להשקיע כספים חדשים בפלטפורמת ההלוואות החברתיות שהפעיל, ושפעלו בעבר תחת השם eLoan. בעקבות ההחלטה להפסיק עם פעילות האשראי P2P, בית ההשקעות לא יפנה כספים שיוחזרו מהלוואות שכבר הועמדו להלוואות חדשות, ויחזיר אותם למשקיעים.

לעומת זאת, במיטב דש מתכוונים להמשיך בתחום האשראי הצרכני, אך תוך הרחבה רק של תחומי מתן האשראי ממקורות עצמיים. זאת, במגוון סוגי אשראי: אשראי מגובה נדל"ן, קבוצות רכישה, אשראי לרכבים, ואשראי בנקודות מכירה, למשל. על רקע זה חברת האשראי של בית ההשקעות חתמה לאחרונה מספר הסכמים עם גופים מסחריים בתחומים אלה זאת בנוסף לתחום "אשראי לכל מטרה".

אסף עזרא, יו"ר מיטב דש הלוואות, הוא שאחראי על הפעילות בתחום בבית ההשקעות. לדבריו, "מיטב דש הלוואות בחנה בחודשים האחרונים את פעילותה בתחומי האשראי. לאחר ניתוח מעמיק אשר מביא בחשבון גם את הוראות הרגולטור אשר צפויות להיכנס לתוקפן בקרוב, הוחלט על הרחבה וגיוון שלתחומי פעילות האשראי הצרכני ממקורות עצמיים. אנו מאמינים שגוף המעניק אשראי צרכני חייב להיות שקוף ומפוקח. מיטב דש הלוואות צפויה להמשיך ולהתפתח לתחומי פעילות נוספים תוך שימוש ביכולות הטכנולוגיות שפותחו בחברה".

חברת מיטב דש הלוואות (לשעבר eLoan), מבית ההשקעות מיטב דש, הוקמה בשנת 2012 כפלטפורמה להלוואות חברתיות  בתחום ה-P2P. ב-2016 בית ההשקעות רכש את יתרת המניות בחברה. עתה, לדבריהם, לאור הכוונה להטיל מגבלות רגולציה על גופים הפועלים במקביל בתחום ההלוואות הצרכניות - הן כנותני אשראי (ממקורות עצמיים) והן כמתווכי אשראי (פלטפורמות P2P), הוחלט  במיטב דש הלוואות להתמקד במתן אשראי ממקורות עצמיים.