ברנמילר: יתרת המזומנים אינה מספיקה להשלמת הפרויקט המרכזי

החברה עדכנה כי היא "החלה לגבש בתקופה האחרונה תוכנית התייעלות להקטנה משמעותית נוספת של הוצאותיה השוטפות", וזאת כחצי שנה לאחר שהציגה תוכנית התייעלות קודמת

אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר
אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר

מצבה הפיננסי של חברת האנרגיה ברנמילר  ממשיך להיות קשה, והיום (א') היא דיווחה על כך שיתרת המזומנים המצויה ברשותה אינה מספיקה להשלמת הפרויקט המרכזי שלה - תחנת הכוח רותם 1, ופרויקטים נוספים, מה שצפוי לעכב את השלמת הקמתם.

העדכון של ברנמילר משך את מנייתה שוב לרמת שפל, דומה לזו בה שהתה מוקדם יותר השנה, וזאת זמן קצר לפני שהיא מציינת שנתיים להנפקתה.

המסחר במניית ברנמילר מתאפיין היום במגמה שלילית שבשעות הבוקר הייתה חדה, והירידות בה הגיעו לכ-9% ובשעה זו התמתנו ל-4%, כל זאת במחזור מסחר קטן.

כך, בסך הכול השלימה המניה צניחה של כ-80% מאז הנפקת המניות הראשונית (IPO) שביצעה באוגוסט 2017, צניחה הממקמת אותה בצמרת הגבוהה של הנפקות המניות הראשוניות הגרועות של "מחזור 2017-2018".

בשל מצבה, עדכנה היום ברנמילר כי היא "החלה לגבש בתקופה האחרונה תוכנית התייעלות להקטנה משמעותית נוספת של הוצאותיה השוטפות", וזאת כחצי שנה לאחר שהציגה תוכנית התייעלות קודמת.

כן דיווחה ברנמילר על "ניהול מגעים עם צדדים שלישיים לגיוס חוב או הון לחברה", וגם זאת כפי שדיווחה כמה פעמים במהלך החודשים האחרונים.

בתחילת החודש דיווחה ברנמילר על השהיית הנפקת אג"ח שהחלה לקדם, וזאת "לאחר קבלת אינדיקציה מגורמים שונים ובשל תנאי השוק". זמן קצר טרם לכך עדכנה כי היא מנהלת מגעים למכירת 80% מהחברה הבת המקימה את תחנת הכוח רותם 1 במישור רותם ליד דימונה, לידי קרן השקעות, בעסקה המשקפת לחברה הבת שווי של כ-54 מיליון שקל.

החברה, שהוקמה לפני פחות מ-7 שנים על-ידי בעל השליטה אבי ברנמילר, המשמש כמנכ"ל וכיו"ר, עוסקת בייזום, תכנון, הקמה והפעלת מתקנים לייצור חשמל.

ברנמילר, שעדיין לא מייצרת הכנסות שוטפות, נמצאת כבר זמן לא קצר בכותרות, שלא בטובתה, בשל הקשיים הפיננסים איתם היא מתמודדת.