S&P מעלות מאשררת דירוג החוב של סאפיינס; Roth Capital ממשיך להמליץ למכור את המניה

ספקית פתרונות התוכנה גייסה לפני כשנתיים 234 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בת"א, ובחברת הדירוג צופים ירידה ברמת החוב ושמירה על מינוף נמוך • ב-Roth מציינים את השיעור הנמוך בצמיחה האורגנית

רוני על-דור / צילום: איל יצהר
רוני על-דור / צילום: איל יצהר

חברת דירוג האשראי S&P מעלות מאשררת את דירוג החוב של סאפיינס , שנותר ברמה של ilA פלוס. סאפיינס, ספקית פתרונות תוכנה לתחום הביטוח, גייסה לפני כשנתיים 234 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה בת"א. במעלות צופים ירידה ברמת החוב ושמירה על מינוף נמוך בסאפיינס, ומניחים שבמקביל תחלק החברה ב-2019 דיבידנד בסך 10-15 מיליון דולר, ותמשיך לבצע רכישות בהיקפים קטנים עד בינוניים בשנים הקרובות. בסוף הרבעון הראשון היו לסאפיינס בקופה כ-63.4 מיליון דולר, לעומת חוב של 68.6 מיליון דולר למחזיקי האג"ח (רובו חוב לטווח ארוך).

במקביל, בית ההשקעות Roth Capital ממשיך להמליץ על מניית סאפיינס בהמלצת "מכירה". ב-Roth מציינים ששיעור הצמיחה בסאפיינס ברבעון הראשון היה 8.2%, אך הצמיחה האורגנית (בנטרול תרומת הרכישות) הייתה בשיעור שלילי נמוך. לאחר שנתיים חלשות עם תשואה שלילית במניית סאפיינס (ירידה של כ-18% ב-2017 ושל כ-3% ב-2018), מתחילת 2019 חזר המומנטום החיובי במניה והמחיר עלה ב-49%. שווי השוק של החברה הוא 824 מיליון דולר.

דירוג החוב של סאפיינס, ilA פלוס, משמעותו שההתחייבות רגישה יותר להשפעות שליליות של שינויים בנסיבות ובסביבה הכלכלית לעומת חוב שדורג גבוה יותר. עם זאת, יכולתו של החייב לעמוד במחויבויותיו הפיננסיות ביחס לחוב, בהשוואה לחייבים ישראליים אחרים, עדיין טובה. תחזית הדירוג היא יציבה, ובמעלות מעריכים שסאפיינס תשמור על מעמדה בצפון אמריקה, באירופה, במזרח התיכון ואסיה, ותמשיך במגמת צמיחה תוך שמירה על לפחות יציבות בביצועיה התפעוליים. ההערכה היא שהיחס המתואם חוב ל-EBITDA יישאר 2-3 בשנה הקרובה.

ב-2017, התוצאות הכספיות של סאפיינס נפגעו בשל ביטול פרויקט של לקוח מהותי. ב-2018, ההכנסות צמחו ב-7.6% וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ב-60.9% ל-43.3 מיליון דולר.

ב-2019, החברה צופה צמיחה של כ-10.5% בהכנסות ל-318-323 מיליון דולר. בתרחיש הבסיס של מעלות, הצמיחה השנתית תהיה בשיעור של כ-4% ב-2019 וב-2020, וה-EBITDA יגדל ב-2019 ל-50 מיליון דולר.

במעלות מעריכים שהנזילות של סאפיינס הולמת, עם יחס של מעל 1.2 בין המקורות לשימושים בשנה הקרובה. עם זאת, הם מעריכים שלחברה "יכולת מוגבלת לעמוד בפני אירועים שליליים רבי-השפעה בסבירות נמוכה ללא צורך במחזור חוב", אולם סבורים שלחברה יש נגישות סבירה למוסדות פיננסיים, דבר הממתן זאת. בעלת השליטה בסאפיינס היא פורמולה ומנכ"ל החברה הוא רוני על-דור.