מינוי מתוך הבית: אורי לוין מונה לתפקיד מנכ"ל בנק דיסקונט

לוין, שמכהן כיום כמנכ"ל בבנק אי.די.בי ניו יורק מקבוצת דיסקונט, יחליף את המנכ"לית הפורשת לילך אשר טופילסקי • מועד תחילת הכהונה ייקבע בהמשך

אורי לוין / צילום: איל יצהר, גלובס
אורי לוין / צילום: איל יצהר, גלובס

אורי לוין מונה היום לתפקיד מנכ"ל דיסקונט במקום המנכ"לית הפורשת לילך אשר טופילסקי. לוין מכהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק, מקבוצת דיסקונט.  

מנכ"ל דיסקונט החדש היה מועמד גם לתפקיד מנכ"ל הפועלים, במקומו של אריק פינטו הפורש, אך הסיר את מועמדותו בשבוע שעבר לאחר שלא הגיע ליום הראיונות שערכה ועדת האיתור בבנק. מועד תחילת כהונתו בדיסקונט ייקבע בהמשך, והמינוי טעון עדיין את אישורו הרשמי של בנק ישראל.

דיסקונט והפועלים נלחמו עליו: מה הפך את אורי לוין לשם הלוהט במרוץ לניהול אחד הבנקים הגדולים בישראל 

לוין בן ה-46, טייס חיל האוויר בעברו, סיים בהצטיינות תואר ראשון בהנדסת מחשבים ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, ואחר כך תואר שני במנהל עסקים בלונדון ביזנס סקול. בתום לימודיו החל לעבוד בלונדון, בפירמת הייעוץ הבינלאומית מקינזי. הקריירה הבנקאית שלו החלה שנתיים לאחר מכן, ב-2007: הוא נענה לבקשתו של צבי זיו, אז מנכ"ל בנק הפועלים שעבד מול מקינזי, שישוב לישראל וישמש כעוזרו. לאחר שנתיים בתפקיד זה, הוא קודם להיות ראש מטה הפיתוח העסקי והאסטרטגיה בחטיבה העסקית של הפועלים.

ב-2011 עזב לוין את הפועלים לטובת תפקיד מנכ"ל ISP, חברת ברוקרים הפעילה בישראל ובשוויץ ומנהלת השקעות למשפחות עשירות ולגופים מוסדיים. בין בעלי השליטה בחברה היה גם איתי שטרום, שהורשע יחד עם נוחי דנקנר בהרצת מניות, ומשתחרר היום מהכלא לאחר שבקשת החנינה שלו אושרה. המינוי עורר תהיות בשעתו כיוון שלוין ניהל את מכירת אגרות החוב מגובות המשכנתאות של הפועלים, מהלך ש-ISP  נבחרה להוביל. בעדות שמסר בתיק הפלילי של דנקנר ושטרום אמר לוין כי לא הכיר את שטרום לפני ביצוע עסקה זו, וכי הקשרים שנרקמו ביניהם באותה תקופה הובילו אותו ל-ISP .

לילך אשר-טופילסקי, המנכ"לית הפורשת של דיסקונט, הייתה זו שגייסה את לוין לבנק ב-2014. אשר-טופילסקי הכירה את לוין מבנק הפועלים, שם שימשה בעבר כראש החטיבה הקמעונאית ובהמשך כמשנה למנכ"ל. היא שכנעה אותו לעזוב את ISP, ומינתה אותו לסמנכ"ל כספים ואסטרטגיה בדיסקונט, כחלק מהכוורת הניהולית שבנתה בשנתה הראשונה כמנכ"לית.

בתום שנתיים בתפקיד זה המשיכה אשר-טופילסקי לקדם את לוין, ומינתה אותו למנהל דיסקונט ניו יורק. מדובר בגדול מבין הבנקים הישראליים הפועלים בעיר, ודיסקונט מייחס לו חשיבות רבה. בתחילת 2018 החל לוין ליישם תוכנית אסטרטגית בדיסקונט ניו יורק, ובסופה הציג הבנק שיא ברווח הנקי - 96.2 מיליון דולר, זינוק של 93% בהשוואה ל-2017. כמנכ"ל דיסקונט ניו יורק, לוין נהנה בשנה החולפת מתגמול (כולל מענק) של 7.3 מיליון שקל, אך כעת הוא ייאלץ להסתפק בשכר נמוך ביותר ממחצית, שכן תחול עליו הגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי שנקבעה בחוק.