אדמה: הרווח הנקי המתואם ירד ב-15% עד 22% במחצית הראשונה של 2019

החברה, שמניותיה נסחרות בבורסת שנזן בסין, מעריכה כי רשמה במחצית הראשונה ירידה ברווח הנקי המתואם ל-133-123 מיליון דולר, והיא מצפה לשיפור בביצועיה במחצית השנייה של השנה • לדברי הנהלת החברה, שיבושי מזג אוויר קיצוניים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה עיכבו והפחיתו צריכת מוצרי הגנת הצומח

חן ליכטנשטיין, מנכל אדמה / צילום: תמר מצפי
חן ליכטנשטיין, מנכל אדמה / צילום: תמר מצפי

יצרנית חומרי ההדברה אדמה מעריכה כי נרשמה ירידה ברווחיה במחצית הראשונה של 2019, אולם היא מצפה לשיפור בביצועיה במחצית השנייה של השנה. אדמה, שמניותיה נסחרות בבורסת שנזן בסין, מעריכה כי רשמה במחצית הראשונה של 2019 רווח נקי מתואם של 123-133 מיליון דולר, המשקף ירידה של 15%-22% בהשוואה לרווח נקי מתואם של 157 מיליון דולר שנרשם במחצית הראשונה של 2018.

להערכת אדמה, היא צפויה לדווח על מכירות של יותר מ-2 מיליארד דולר במחצית השנה הראשונה של 2019, שישקפו ירידה קלה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי-תזרימי (EBITDA) המתואם במחצית הראשונה של השנה צפוי להיות נמוך ב-9 עד 19 מיליון דולר, מ-EBITDA מתואם של 379 מיליון דולר, שנרשם במחצית הראשונה של 2018.


בגלל השלג, ההצפות והיובש

לדברי הנהלת אדמה, שלג כבד ובעקבותיו הצפות חסרות תקדים בצפון אמריקה, יחד עם מזג אוויר יבש באופן קיצוני באירופה ובאסיה פסיפיק, עיכבו והפחיתו צריכת מוצרי הגנת הצומח במחצית הראשונה של השנה. בה בעת, מגבלות מתמשכות בזמינות האספקה הביאו לחוסר במוצרים מרכזיים מול ביקוש איתן.

ירידה זו בצריכה קוזזה באופן חלקי בזכות המשך הביצועים החזקים באמריקה הלטינית, הודו והמזרח התיכון וכן מצד המצטרפות החדשות, החברות בונייד ואנפון שנרכשו לאחרונה. בנוסף, הושפעו תוצאות החברה לטובה מהעלאות מחיר נוספות ומשמעותיות בכל האזורים, וגורמים אלו כולם אפשרו לחברה לשמור על רווחיות גולמית יציבה.

באדמה ציינו עוד כי בסין ממשיך הביקוש למוצרים מפורמלים וממותגים של החברה להיות חזק, כשהיא ממשיכה לקדם מכירת מוצרים אלה באמצעות ערוצי ההפצה שלה, על-ידי הפחתת מכירת מוצרים טכניים לא מפורמלים לגורמי ביניים. עם חידוש הפעילות באתר הייצור הישן בג'ינגזו לקראת סוף חודש מרץ, אדמה מגדילה בהדרגה את היקף הייצור.

לדברי אדמה, המתקן החדש והמתקדם לטיפול בשפכים החל בעבודתו, בעוד שמערכות הפירוק הביולוגי עוברות אקלום לאיכות השפכים המשופרת. עם ההתקדמות בטיפול בשפכים, עדיין היו מגבלות על זמינות האספקה של מספר מוצרי מפתח המיוצרים באתר, ובהקשר זה רשמה החברה בחציון עלויות השבתה בסך של כ-21 מיליון דולר.

במבט אל המחצית השנייה של השנה, החברה מעריכה שביצועיה יתחזקו עם הגעת השווקים בחצי הכדור הדרומי, אשר ממשיכים להציג ביצועים חזקים, לשיא העונה שלהם, וכן עליית היקף הייצור באתר הישן בג'ינגזו. בינתיים, נסחרה היום מניית אדמה בירידה של 1.8% בבורסת שנזן ומחירה הנוכחי (10.26 יואן) מגלם לחברה שווי של 20.8 מיליארד יואן (כ-3 מיליארד דולר).