לשכת עוה"ד החליטה לסגת מהתביעה נגד שרון שפורר

גם יו"ר לשכת עוה"ד הקודם, עו"ד אפי נוה, צפוי להפסיק לנהל את התביעה העצמאית נגד שפורר • לפני כשלוש שנים הגישו לשכת עורכי הדין ונוה, תביעת לשון הרע בסך כמיליון שקל נגד שפורר בגין סדרת כתבות שהיא פרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהינום"

שרון שפורר \ צילום: שלומי יוסף
שרון שפורר \ צילום: שלומי יוסף

המועצה הארצית של לשכת עוה"ד החליטה לסגת מהתביעה נגד שרון שפורר. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני יומיים. גם יו"ר לשכת עוה"ד הקודם, עו"ד אפי נוה, צפוי להפסיק לנהל את התביעה העצמאית נגד שפורר.

יו"ר הלשכה אבי חימי אמר היום (ג'), לפני קבלת ההחלטה על ידי המועצה הארצית, בטקס פתיחת ישיבת המועצה הארצית הראשונה המתקיימת במחוז צפון: "אמש, שוחחתי עם ראש הלשכה היוצא, עו"ד אפי נוה, ושכנעתי אותו כי בעת הזו, הדבר הנכון לכולם הוא לוותר על התביעה האישית שלו נגד שרון שפורר. אפי נוה נמצא במקום אחר עכשיו והוא קיבל את המלצתי והסכים למחוק את תביעתו האישית, בדומה להמלצתי לחברי המועצה. תקשורת ביקורתית היא נישמת אפה של הדמוקרטיה, אנו רואים בה ערך עליון ועלינו להסיר כל חשש מלרפות את ידיה, גם אם הדברים לא תמיד יהיו נעימים לאוזנינו. זו ההזדמנות, לטעמי, להדגיש כי אין מקום להגיש תביעות אישיות כנגד עיתונאים, הגם שלא פעם הם טועים באופן הסיקור ובהצגת העובדות".

לפני כשלוש שנים הגישו לשכת עורכי הדין ונוה, תביעת לשון הרע בסך כמיליון שקל נגד שפורר בגין סדרת כתבות שהיא פרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהינום". בתביעה טענו נוה והלשכה, בין היתר כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית". בתביעה נטען כי שפורר פרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה ועל נוה.

שפורר טענה בתגובה באמצעות עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עוה"ד כלל לא חולקים על החלק העובדתי בפרסומים. בשבוע שעבר קרא יו"ר מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, לביטול תביעות הדיבה של הלשכה נגד עיתונאים. בכר אמר כי בכדי שתקשורת תוכל למלא את תפקידה ככלב השמירה של הדמוקרטיה, יש לאפשר לה את מרחב הפעולה, את מרחב העצמאות ואת מרחב הטעות.