דאטה שנאסף במיקרוסופט מצביע על חשש מהתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב

לפי פוסט שפורסם לאחרונה בבלוג הרשמי של מיקרוסופט, בשנה האחרונה עשו כ-800 ניסיונות פריצה לארגונים הממוקדים בדמוקרטיה, עובדים מקרוב עם מפלגות או פוליטיקאים, או חוקרים נושאים שמרכזיים בקמפיינים פוליטיים, ע"י האקרים שרובם היו מרוסיה, איראן וצפון קוריאה

מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

פוסט חדש שפורסם בבלוג הרשמי של מיקרוסופט מזהיר מפני ניסיונות שיבוש והשפעה על הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2020 באמצעות פריצות של האקרים שפועלים עבור מדינות. לפי הפוסט, בשנה האחרונה, נעשו כ-800 ניסיונות פריצה לארגונים הממוקדים בדמוקרטיה, עובדים מקרוב עם מפלגות או פוליטיקאים, או חוקרים נושאים שמרכזיים בקמפיינים פוליטיים, ע"י האקרים שרובם היו מרוסיה, איראן וצפון קוריאה. בבלוג נכתב כי מדובר בדפוס - לרוב כאשר בשלבים מוקדמים של מערכות בחירות נצפית עלייה בניסיונות הפריצה לארגונים מסוג זה, בשלב מאוחר יותר תגיע התקפה ישירה על קמפיינים ועל הבחירות עצמן.

סגן נשיא מיקרוסופט לאבטחת לקוחות, טום ברט, שכתב את הפוסט, הוסיף בראיון לבלומברג שייתכן שההאקרים הצפון קוריאנים לא רוצים לחבל בבחירות, אלא מרגלים אחר הארגונים כדי לאסוף מודיעין על סוגיות כמו התפרקות מנשק גרעיני.

ברט כתב כי בעוד שרוב ההתקפות על לקוחות מיקרוסופט בשנה האחרונה לא היו קשורות לבחירות, הדאטה של החברה "מדגים את האופן הנרחב בו מדינות ממשיכות להשתמש במתקפות סייבר כדי לאסוף מודיעין, להשפיע על פוליטיקה, ולהשיג מטרות נוספות".

הממשל האמריקאי הוציא בעבר אזהרות לפיהן רוסיה, איראן וסין מנסות להשפיע על דעת הקהל לקראת בחירות 2020, וכי ייתכן שינסו לפרוץ למערכות הצבעה בבחירות. מנגד, נעשים ניסיונות להגביר את האבטחה של מערכות אלו כדי להימנע ממתקפות כאלה.