בני נוער | פיצ'ר

“זו עבודה לקיץ, אבל צריך להיות מקצועיים ולהפיק משהו כל יום”

רומי חכמוב (15), מאפיינת בסיס נתונים ב-SeeTree • הערכת שכר: 4,700 שקל

רומי חכמוב / צילום: פרטי
רומי חכמוב / צילום: פרטי

מה התפקיד שלך בחברה?

"אני בונה בסיס נתונים לשדות. אני עובדת יחד עם אחותי התאומה שירה, אחי גל בן ה-17 ובני נוער נוספים, שהם קרובי משפחה של עובדי החברה. SeeTree מציעה שירות שמאפשר לחקלאים להגדיל את היקף היבול ולייעל את הפעילות החקלאית. הוא מבוסס על רחפנים, חיישנים ובינה מלאכותית".

יש לך רקע בתכנות?

"לא. כרגע זו לא עבודה מסובכת שדורשת רקע בתכנות, למרות שבשנה הבאה - בכיתה י' - אלמד לתכנת. במהלך היום אנחנו פשוט יושבים מול המחשב - זו עבודה ארוכה ומונוטונית, אבל התנאים ממש טובים וכוללים ארוחת בוקר, צהריים, ובכלל, זה שאנחנו הרבה בני נוער שנמצאים יחד במשרד אחד - זה נחמד".

קצת כמו קייטנה?

"לא בדיוק. אנחנו כן צריכים להיות מקצועיים ולהפיק משהו מדי יום. אבל יש זמן להיות יחד ולדבר. אנחנו יכולים לעבוד בין 6 ל-8 שעות, ואני מתכננת לעבוד שמונה שעות. מגיעה בתשע והולכת בחמש".

איך הגעת לעבודה הזו?

"כשהאחים שלי ואני חיפשנו עבודה לקיץ - כי אני רוצה לחסוך כסף לרישיון - שאלתי את אבא שלי אם במקרה אצלו מחפשים בני נוער מתחת לגיל 16. אבא שלי, ברק חכמוב, הוא אחד המייסדים של החברה. הוא אמר שבאמת מחפשים".

אתם מגיעים מדי בוקר עם אבא שלכם?

"לא. הוא לא עובד באותן שעות ולפעמים יש לו פגישות. אנחנו מגיעים וחוזרים יחד ברכבת ובאוטובוס".

זו השנה הראשונה שאת עובדת שם?

"כן. בשנה שעברה בבית ספר לקחתי חלק בפרויקט 'יזמים צעירים'. זו תוכנית שמעודדת חדשנות, יזמות וחשיבה עסקית בקרב בני נוער. התנסינו אז בהקמת חברת הייטק ושימשתי כדוברת של החברה. זה מאוד נחמד שעכשיו, אחרי הניסיון שצברתי בתוכנית, הגעתי לעבודה בחברת הייטק אמיתית".

מה התחומים החזקים שלך בבית ספר?

"אני אוהבת מתמטיקה - המקצוע שאני הכי טובה בו, אבל אני גם מאוד אוהבת ספרות ואפילו כותבת סיפורים ושירים. בשנה הבאה אלמד מחשבים בשילוב מדעי החברה".

את רוצה להקים סטארט-אפ כשתהיי גדולה?

"כן. מאז שאני קטנה ראיתי את אבא שלי מקים כמה חברות סטארט-אפ. הוא תמיד סיפר לו על העבודה שלו. ב'יזמים צעירים' גיליתי שיש הרבה תחומים שאפשר להשתלב בהם בחברות, כמו למשל שיווק. זה נראה לי מאוד נחמד. בכלל, אני אוהבת את הרעיון של למצוא צורך שעוד אין לו פתרון, או שיש פתרון אבל לא יעיל מספיק, ואז ליצור פתרון טוב בהייטק".

את כבר יודעת מה את רוצה לעשות בצבא?

"אני חושבת להגיע ליחידת מודיעין".

ואיפה תהיי בעוד 10 שנים מהיום?

"אני מקווה להיות כבר אחרי תואר שני, אחד התארים שלי יהיה כנראה במנהל עסקים. אני מאוד מקווה שאצליח למצוא עבודה שתשלב את שני התחומים שאני אוהבת - מחשבים וכתיבה".