רכישה משמעותית לסיוה: "הילקרסט מרחיבה ומגדירה מחדש את גבולות הפתרונות הטכנולוגיים שאנו מציעים, בעולם שבו המידע הוא הכוח המניע"

עפ"י ההערכות, סיוה שילמה כמה עשרות מיליוני דולרים עבור הילקרסט האמריקאית, המספקת תוכנה ורכיבי עיבוד שמשולבים בחיישנים למוצרי אלקטרוניקה ו-IoT

גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה סיוה הודיעה אתמול (ב') על רכישה משמעותית ראשונה שהיא מבצעת אחרי 5 שנים. במקביל, היא עשויה ליהנות מרכישה אחרת שמתבשלת בין שתי ענקיות, כשלפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", אפל מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת פעילות השבבים למודמים של סמארטפונים מאינטל, שסיוה מספקת לה טכנולוגיה לתחום זה.

סיוה מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים לשוק הסלולר ולשווקים נוספים. החברה דיווחה אתמול על רכישת פעילות היתוך החיישנים של Hillcrest Labs מארה"ב מידי חברת InterDigital. הילקרסט מספקת תוכנה ורכיבי עיבוד שמשולבים בחיישנים למוצרי אלקטרוניקה ו-IoT, ובהודעת החברה נכתב שעד כה שולבו הטכנולוגיות שפיתחה הילקרסט ביותר מ-100 מיליון מכשירים חכמים.

סיוה  לא דיווחה כמה שילמה עבור הילקרסט, אך בנק ההשקעות Roth Capital העריך כי מדובר בעשרות בודדות של מיליוני דולרים. ב-Roth הוסיפו שהרכישה תמשיך לגוון את עסקי סיוה ותרחיב את פעילותה בתחומי האימג'ינג והווידאו. המלצת Roth למניית סיוה היא "קנייה" במחיר יעד של 35 דולר, שגבוה ב-36.8% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק.

סיוה נסחרת בנאסד"ק בשווי 562 מיליון דולר, אחרי ירידה של 21% במחיר המניה בשנה האחרונה. בסוף הרבעון הראשון היו לסיוה בקופה כ-171 מיליון דולר. הרכישה הגדולה הקודמת של סיוה הייתה של חברת RivieraWaves ב-2014.

בסיוה ציינו שניתן לשלב את התוכנה של הילקרסט בשבבים או במוצרים הסופיים עצמם, ולהריץ את התוכנה על מעבדי האותות שלה וכן במעבדים מרכזיים שונים. בכך סיוה נכנסת למעשה לראשונה למעבד המרכזי במכשיר ומגיעה ליצרן הסופי של אותו מכשיר, ולאו דווקא רק ליצרן השבבים. המשמעות היא שסיוה מרחיבה את מודל התמלוגים שלה והיא תוכל לקבל תמלוגים משני מקורות שונים על כל מכשיר שיימכר ויכלול טכנולוגיה שלה.

לדברי גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה, "רכישה זו פותחת בפנינו הזדמנויות לצמיחה משמעותית בתמלוגים, כולל מיצרני מכשירים סופיים, וגם ממצבת אותנו כחלוצים בתחומים הצומחים של המציאות הרבודה, המדומה, והרובוטיקה. בנוסף לסל הטכנולוגיות הרחב שלנו בתחומי הקישוריות, הקול, עיבוד התמונה והבינה המלאכותית, התוספת של הילקרסט מרחיבה ומגדירה מחדש את גבולות הפתרונות הטכנולוגיים שאנו מציעים בעולם שבו המידע הוא הכח המניע".

סיוה מחכה לאפל

במקביל כאמור, דווח כי אפל מנהלת מו"מ לרכישת החטיבה מאינטל בעסקה של מיליארד דולר או יותר. לפני כ-3 חודשים אינטל הודיעה על כוונתה לצאת מעסקי השבבים לדור החמישי בסלולר, על רקע פשרה בסכסוך משפטי בין אפל לקוואלקום, שהסתיימה בכך שאפל הודיעה שתרכוש את המודמים לסמארטפונים בדור החמישי מקוואלקום, במקום מאינטל. טכנולוגיה של סיוה משולבת במוצרי אינטל, שנמצאים כיום בכמחצית מהאייפונים של אפל. אם אפל תרכוש את החטיבה מאינטל, היא תוכל לפתח בעצמה (in house) את הרכיבים הללו, וההערכה היא שסיוה, שטכנולוגיה שלה היא חלק מכך, תושפע לטובה.