נאמן האג"ח התנגד, ומטומי הסירה את ההצעות לחלק בונוסים לבכירים לשעבר

אתמול פרסמה חברת האינטרנט זימון לאסיפת בעלי מניות, שכלל הצבעה על בונוסים בהיקף של עשרות אלפי דולרים כל אחד לסגן הנשיא לאסטרטגיה לשעבר, עידו ברש; סמנכ"לית הכספים לשעבר, קרן פרג'; וגיל קליין, שניהל את החברה-הבת Mobfox • האסיפה בסוף אוגוסט תכלול רק שני סעיפים: אישור מדיניות התגמול וכן אישור הביטוח לדירקטורים ולבכירים

יום לאחר שחברת האינטרנט מטומי   פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות, שתכלול הצבעה על בונוסים לבכירים לשעבר בחברה, ועל היקף שכרו של היו"ר - היא הסירה את ההצעות הללו מסדר היום, וזאת בעקבות דרישה של נאמן איגרות החוב. האסיפה, שתתכנס ב-29 באוגוסט, תכלול רק שני סעיפים - אישור מדיניות התגמול, ואישור הביטוח לדירקטורים ולבכירים.

לפי התכנון המקורי, מטומי ביקשה לאשר ליו"ר החברה, סמי תותח מקרן ויולה, שכר חודשי של 40 אלף שקל פלוס מע"מ רטרואקטיבית מינואר 2019. תותח מכהן בתפקיד מיוני 2018 ובחודשים האחרונים מונה גם למנכ"ל זמני, לאחר שהמנכ"ל ליעם גלין פרש לאחר שהחברה הגיעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח.

עוד ביקשה החברה לאשר חלוקת בונוסים לשלושה בכירים לשעבר, על רקע השלמת מכירת החברה-הבת Mobfox ב-7.5 מיליון דולר בסוף 2018. החברה נמכרה לחברה בשליטת טדי שגיא, כחלק מהחלטתה של מטומי לצאת מכל הפעילויות שלה למעט מפעילות החברה-הבת Team Internet. הבונוסים שביקשה לחלק היו לסגן הנשיא לאסטרטגיה לשעבר, עידו ברש, שבכפוף לאישור בעלי המניות היה אמור לקבל 60 אלף דולר במזומן ומניות חסומות שיבשילו מיידית בשווי כ-8,000 דולר; סמנכ"לית הכספים לשעבר קרן פרג' הייתה אמורה לקבל בונוס זהה; וגיל קליין שניהל את Mobfox היה אמור לקבל בונוס של 75 אלף דולר במזומן ומניות חסומות בסך 5,300 דולר. במטומי הסבירו כי השלושה הקלו על ביצוע העסקה וכי הבונוסים תואמים את אסטרטגיית החברה לצאת מכל עסקיה. עם זאת, כאמור, ההצעות הוסרו מסדר היום בשל התנגדות נאמן האג"ח.

מטומי גייסה בתחילת 2018 סכום של כ-103 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה בת"א. מטרת הגיוס הייתה בין היתר לממן את הגדלת ההחזקות שלה בחברה-הבת Team Internet, עד להגעה ל-100% מההון שלה. בסוף 2018, מטומי הייתה אמורה לשלם 18 מיליון דולר תמורת ה-10% מהמניות שלא היו בידיה, אך בשל החשש שהתשלום יפגע ביכולתה לשרת את החוב למחזיקי האג"ח, היא עצרה את התשלום והחלה בדיונים על הסדר חוב. לאחר דיונים בין החברה למחזיקים הוסכם בתחילת 2019 על מתווה הסדר חוב, שכלל התחייבות לשחרר ערבויות שכירות ולהקטין את ההון החוזר, כמו גם שינוי בהתניות הפיננסיות (קובננטס) והארכת המח"מ. כעבור מספר חודשים צצה בפני החברה הזדמנות למכור את החזקותיה ב- Team Internet ב-36 מיליון דולר, עסקה שתאפשר למטומי להחזיר את מלוא החוב. עם זאת, השלמת העסקה מתעכבת על רקע דרישת הרוכשים לבצע בדיקות נוספות, וכלל לא ידוע אם תושלם. מחזיקי האג"ח הצביעו לפני כשבועיים נגד הצעה שעלתה, לדרוש מהחברה פירעון מיידי של החוב.