בית הדין לעבודה הורה לאחיות: השהו את השביתה בשבוע

(עדכון) - עם זאת, נקבע כי האחיות יכולות להמשיך בעיצומים הנוגעים למטלות תו התקן בבתי החולים • בתגובה לכך, המדינה ככל הנראה תפחית משכר האחיות • בעוד שבוע יתקיים בביה"ד דיון נוסף, ולאחריו ייבחן היכן עומד המו"מ בין האחיות למשרד הבריאות, ויוחלט אם וכיצד תתחדש השביתה

אחיות / צילום: Shutterstock
אחיות / צילום: Shutterstock

בתום דיון שנמשך שעות ארוכות בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, הורתה היום (ד') שופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ לאחיות להשהות את השביתה בשבוע, תוך שהן יכולות להמשיך בעיצומים הנוגעים למטלות האקרדיטציה (תו תקן) בבתי החולים - כלומר, לא לבצע מטלות מסוימות.

בתגובה לכך, המדינה ככל הנראה תפחית משכרן של האחיות.

בעוד שבוע יתקיים בבית הדין לעבודה דיון נוסף, ולאחריו ייבחן היכן עומד המשא-ומתן בין האחיות למשרד הבריאות בעניין הפחתת עומסים וביורוקרטיה והוספת תקנים למערכת, ויוחלט אם וכיצד תתחדש השביתה. 

"לא פראייריות" 

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה בתום הדיון: "האחיות אף פעם לא שמחו לשבות, ואני שמחה שהשביתה הסתיימה, בשביל החולים. היום התרענו ודיברנו על המטלות, העומסים, החולים במסדרונות והאקרדיטציה. אנחנו ממשיכים בעיצומים שלנו, ובמקביל אפשר להגיע לפתרונות".

לדבריה, "זה צריך להיות מובן מאליו שעל כל משימה נוספת שאנחנו מקבלות על עצמנו, צריך להביא עוד כוח-אדם. במדינה הזו לצערי הרב אפשר לדבר ולדבר, אבל עד שלא עושים שביתה - לא מתייחסים אלייך. הראינו שאנחנו לא פראייריות, נקודה".