אינטל ניפצה את התחזיות, המניה מזנקת בחדות במסחר המאוחר

ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-16.5 מיליארד דולר, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל; עם זאת, תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 15.7 מיליארד דולר בלבד • בשורה התחתונה, אינטל רשמה רווח רבעוני של 1.06 דולרים למניה, 17 סנט מעל תחזיות האנליסטים

אינטל / shutterstock
אינטל / shutterstock

חברת אינטל  דיווחה הלילה (ה') לאחר סיום המסחר על מכירת פעילות השבבים למודמים של הסמארטפונים לחברת אפל, וכן פרסמה תוצאות כספיות טובות מהצפוי. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-16.5 מיליארד דולר, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 15.7 מיליארד דולר בלבד.

החברה גם העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-69.5 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 68.3 מיליארד דולר. ההכנסות השנתיות משקפות יציבות לעומת השנה שעברה, וזאת לאחר שברבעון הקודם אינטל צפתה שהכנסותיה יתכווצו השנה.

בשורה התחתונה החברה רשמה רווח רבעוני של 1.06 דולרים למניה, 17 סנט מעל תחזיות האנליסטים. החברה צופה כי הרווח הנקי השנתי יעמוד על 4.4 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים ל-4.24 דולרים.

לאחר המסחר פרסמו גם חברות גוגל ואמזון את התוצאות הכספיות שלהן: מניית גוגל מזנקת ב-7% לאחר שניפצה את תחזיות האנליסטים.

חברת אמזון פרסמה דוחות מעורבים לרבעון השני כאשר עקפה את תחזית ההכנסות אך פיספסה את תחזית הרווח למניה.

עוד פורסם לאחר המסחר כי חברת אפל רוכשת מחברת אינטל את פעילות השבבים למודמים של הסמארטפונים שלה תמורת 1 מיליארד דולר והעסקה צפויה להיות מושלמת ברבעון הרביעי של 2019. העסקה כוללת את רוב פעילות החטיבה, את הקניין הרוחני, הפטנטים, הנכסים, ויועברו אליה כ-2,200 עובדים. לאחר העסקה תחזיק אפל ב-17 אלף פטנטים בתחום טכנולוגיה אלחוטית.

המחיר לא מהותי בעבור שתי החברות אך מבחינה אסטרטגית מדובר בעסקה חשובה לאפל. החטיבה והידע שנצבר בה יאפשר לאפל לפתח שבבים שיבדלו את מכשיריה. המשא ומתן נמשך בשנה האחרונה, ולפי דיווחים בעבר ב"וול סטריט ג'ורנל", הוא הופסק לאחר שאפל חתמה על חוזה ארוך טווח עם קוואלקום, יריבתה של אינטל. בעבור אינטל מדובר בהיפרדות מפעילות עליה הפסידה סכומי כסף רבים במהלך השנים. אינטל תמשיך לפעול בתחום הדור החמישי, אך לא למובייל.

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל, מסר בהודעה לעיתונות כי "תוצאות הרבעון השני היו טובות מהציפיות שלנו בשורת ההכנסות והרווח, כשאפליקציות מבוססות דאטה וכוח מחשוב הובילו לביקוש גבוה למוצרים בעלי ביצועים גבוהים גם בפעילות המחשבים שלנו וגם בדאטה סנטרים".

הכנסות קבוצת מרכזי הדאטה צפויות לרדת ב-12% ל-4.9 מיליארד דולר והכנסות חטיבת המחשוב האישי צפויות לרדת ב-6.8% ל-8.1 מיליארד דולר. ההכנסות ממוצרי ה"אינטרנט של הדברים" צפויות לעלות דווקא, ב-7.2% ל-943 מיליון דולר, אך מדובר בנתח קטן בהרבה מהכנסות החברה.

הכנסות חטיבת המחשוב האישי הסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל, ו-700 מיליון דולר יותר מתחזיות האנליסטים. הכנסות קבוצת מרכזי הדאטה ירדו ב-10% והסתכמו ב-5 מיליארד דולר. האנליסטים צפו כי הירידה תהיה חדה יותר, של 12%. הכנסות מובילאיי הסתכמו ברבעון השני ב-201 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל. מדובר בירידה בקצב הצמיחה מכיוון שפעילות מובילאיי צמחה ברבעון הראשון ב-38%, וברבעון שלפניו ביותר מ-40%.