עיתונאית "דה מרקר" הדר קנה האשימה את דרור פויר כי תקף מינית; פויר: "מתנצל"

עיתונאית "דה מרקר"-"הארץ" הדר קנה האשימה בסוף השבוע האחרון את עיתונאי "גלובס" דרור פויר כי הוא תקף אותה מינית • פויר לקח אחריות על מעשיו והתנצל • בעיתון מבררים כעת את הדברים

דרור פויר / צילום: יונתן בלום
דרור פויר / צילום: יונתן בלום

עיתונאית "דה מרקר"-"הארץ" הדר קנה האשימה בסוף השבוע האחרון את העיתונאי דרור פויר כי הוא תקף אותה מינית. פויר, שעובד כעיתונאי ב"גלובס", לקח אחריות על מעשיו והתנצל.

תחילת הפרשה בפוסט שפרסמה קנה ביום שבת, שכותרתו "כשעיתונאי שהטריד אותך כותב טור על התרבות הקלוקלת שהביאה לאונס בקפריסין" - זאת בהמשך לטור שפרסם פויר, שנגע בפרשה. בהמשך צירפה קנה צילומי מסך ששמרה ביום לאחר האירוע, מהם עלה כי פויר לא הכחיש את הדברים ואפילו התנצל.

"זה לא מגניב לנסות לנשק אישה שאמרה לך מספר פעמים שהיא לא רוצה. ממש לא מגניב להציע לה הצעות מיניות, למרות שהבהירה מספר פעמים שהיא אוהבת נשים. וממש ממש לא מגניב לגעת לה באיברים אינטימיים בניגוד לרצונה", כתתבה קנה לפויר.

פויר ענה לה בתגובה: "ממש לא. זה בלתי נסלח. אני במצוקה נוראית מהעניין. זה הכי לא אני והכי לא מתאים לי, ואף פעם לא עשיתי את זה ,ואין שום סיבה או תירוץ או הסבר להתנהגות כזאת. אני לא יודע בכלל מה להגיד, מלבד זה שאני ממש ממש מצטער ומאוד מתעב את עצמי, ושבחיים לא חשבתי שזה יקרה".

התגובות ברשת על חשיפתה של קנה לא איחרו לבוא - הפוסט הפך ויראלי, ובעקבותיו החלו לסקר את הנושא גם אמצעי התקשורת. קנה התראיינה וספרה כי האירוע התרחש ב-2016 במהלך עבודה משותפת שלה ושל פויר בארגון העיתונאים, בו שניהם היו פעילים. מדבריה עלה כי השניים היו מיודדים עד אותו ערב, ובעקבות האירוע נותקו ביניהם הקשרים. קנה סיפרה כי החליטה לפרסם את הפוסט לאחר שנחשפה לטור שפרסם פויר, והחליטה להציג את הדברים מנקודת ראותה.

בהתחלה נדמה היה כי פויר לא ממהר לקחת על עצמו אחריות סביב חשיפת הסיפור בתקשורת. הוא סירב לענות לפניותיהם של רוב העיתונאים, והיחידים שקיבלו ממנו תגובה היו חדשות 12, להם אמר בתגובה ראשונית כי "אני אפרסם תגובה בעצמי, תצטט תגובה מהפייסבוק כמו שעשיתם לשקרנית הזאת". אבל מהר מאוד הוא שינה שוב כיוון, ועוד באותו היום הוא פרסם פוסט התנצלות נוסף. "אני נבוך ומבויש מההתנהגות שלי ומהפרסום", כתב, "אין לי זיכרון ברור של האירוע, אבל אני זוכר טוב מאוד את היום שאחרי. הדר, הזדעזעתי מהתיאור של ההתנהגות שלי. התנצלתי אז, ואני מתנצל בפניך שוב מעומק הלב. האירוע טלטל אותי. אף פעם לא התנהגתי ככה לאישה. זה סותר את התפיסה שלי את עצמי ואת מה שחשוב לי, זה גרם לי לחשוב על המקום האישי שלי כגבר ביצירת מרחב לא בטוח לאישה". 

*** גילוי מלא: דרור פויר משמש כעיתונאי ב"גלובס". הנושא הנדון נמצא בבדיקת הגורמים הרלוונטיים במערכת.