המדינה: לדחות על הסף את עתירת איכות השלטון נגד הדחת אמי פלמור

המדינה הגישה לבג"ץ את תגובתה לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה לפעול להחלפת מנכ"לית משרד המשפטים • עמדת המדינה היא שיש לדחות את העתירה על הסף, בין היתר משום שהעותרת מתערבת בריב לא לה • איכות השלטון: "התנועה עומדת על דרישתה"

אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת / צילום: יונתן בלום
אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת / צילום: יונתן בלום

המדינה הגישה היום (א) לבג"ץ את תגובתה לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה לפעול להחלפת מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור

עמדת המדינה היא שיש לדחות את העתירה על הסף, הן משום שהעותרת מתערבת בריב לא לה, והן בשל כך שמדובר, לדברי המדינה, "בעניין תאורטי, לנוכח עמדת המנכ"לית אמי פלמור, שהביעה דעתה כי בנסיבות שנוצרו לנוכח עמדת השראמיר אוחנה - היא אינה מעוניינת בהמשך כהונתה, וכי אין לה עניין בעתירה".

בכל הנוגע לצווים שהתבקשו ביחס להמשך התהליך של מינוי מנכ"ל חדש למשרד המשפטים - כתבה המדינה כי מדובר בעתירה מוקדמת בעליל, שבהתאם לפסיקה דינה להידחות על הסף. 

זאת, לפי התגובה, משום שפניית שר המשפטים לוועדת החריגים בנציבות שירות המדינה, לקבל אישור להחלפת מנכ"ל משרד ממשלתי בתקופת הבחירות, מצויה בבחינה, ורק לאחר מכן יוכל השר להעביר את מועמדותו של המנכ"ל המיועד לבחינת ועדת המינויים, וגם לאחר אישורה יידרש אישור הממשלה. 

לפי תגובת המדינה, בנסיבות אלה ממילא אין בשלב זה החלטה מינהלית סופית שניתן להעבירה תחת שבט הביקורת השיפוטית. 

התגובה הוגשה באמצעות עורכי הדין נחי בן-אור ויונתן ברמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "למרות שברור לכל שהמדינה אינה יכולה לייצג את עמדתה של אמי פלמור בשל ניגוד עניינים חמור - בחרה המדינה לקחת לעצמה את החירות להשיב בשמה ובניגוד גמור להחלטת בית המשפט. עוד השיבה המדינה בשמה של פלמור, מבלי שניתנה לה ההזדמנות להגיב בעצמה, ומבלי שהחתימו אותה על תצהיר כזה או אחר.

"המדינה מציינת מספר פעמים כי פלמור אינה מעוניינת להמשיך בתפקיד, למרות שבנסיבות העניין - במקום בו השר אוחנה בחר להדיחה מתפקידה בניגוד לדין ולכללי המינהל התקין - נדרשת עמדתה הברורה של פלמור בנושא.

"עוד יש לציין כי המדינה בתשובתה מתחמקת ממתן מענה לגופם של כל הדברים שהובאו בעתירת התנועה, ואינה מתמודדת אפילו עם טענה אחת מהטענות על הפרה בוטה של כללי המנהל התקין או הוראות היועמ"ש. על כן התנועה עומדת על דרישתה להוצאת צווי מניעה לפיטוריה של פלמור".