רוצים לפתות תיירים? תנו להם מזגנים

לשינויי האקלים יש השפעה ישירה על מפת התיירות הבינלאומית

רוחצים מנסים להתקרר בגל החום בצל מגדל אייפל בפריז / צילום: גוונדלין לה גוף, רויטרס
רוחצים מנסים להתקרר בגל החום בצל מגדל אייפל בפריז / צילום: גוונדלין לה גוף, רויטרס

בשבועות האחרונים אנחנו שוב עדים לגלי חום שמטלטלים את אירופה. שוב חדשות על שריפות, הרוגים והעלאת מצב הכוננות במספר מדינות. החום הכבד באירופה הביא בכמה מקרים לסגירת בתי ספר, אירועים בוטלו, הוכרזו הגבלות מים לבתי עסק, ויש הטוענים כי הוא עוד ביטוי להתחממות הגלובלית שהולכת ומסלימה משנה לשנה.

עולם התיירות נערך לשינויי האקלים שיש להם השפעה ישירה על מפת התיירות הבינלאומית. הנה דוגמה להשפעה ישירה ומיידית: רבבות התיירים הישראלים, ששמו פעמיהם לכיוון אירופה בימים אלה, עצרו לתכנון מסלול מחדש והחלו בודקים את שירותי התיירות בחופשות שהזמינו - האם המלון ממוזג? האם הטיול כולל הליכות מרובות? האם יש ביעדים אטרקציות ממוזגות או כאלה שכוללות מים?

תיירים שבעבר הסתפקו במלון שלושה כוכבים, עצרו לבדוק אם הוא ממוזג וחשבו לשדרג את המלון במידת הצורך ועל אף המחיר, למלון מתקדם או חדיש יותר - וממוזג. כשהשמש קופחת, במקרים רבים גם אופי הטיול משתנה - מנדידה ברחובות לשכירת רכב ונסיעה בדרכים.

ישנן גם השפעות עקיפות של שינויי האקלים על עולם התיירות. העולם מתחמם ומביא איתו לשינויים באתרי הטבע. קרחונים נעלמים, שלגים מפשירים, קו המים עולה, חופים נעלמים, המגוון הביולוגי משתנה - וכל אלה משפיעים מאוד על יעדים רבים שמועדפים על ישראלים ותיירים מכל העולם.

אם ניקח למשל את התקצרות החורפים והעלייה בטמפרטורות בחלק מהמקומות בעולם - אלה מקצרות את עונת ספורט החורף ומאיימים לפגוע באתרי סקי מסוימים. תיירות החורף עשויה להיפגע ולהפוך לקצרה יותר ופחות אטרקטיבית, כאשר בהרים המושלגים היפים צצות קרחות חומות.

ותיירות החוף? מצבה אף חמור מזה. תיירות החוף היא המשמעותית בעולם התיירות העולמית: מדובר בכ-80% מהכנסות התיירות בארה"ב, והיא הבחירה המועדפת בקרב יותר מ-60% מהתיירים האירופים.

הכותבת היא מנכ"לית אתר השוואות המחירים בתיירות טרווליסט