עסקת בטר-וויטסמוק לא יצאה לפועל; הצדדים מגבשים מתווה חדש

וויטסמוק הודיעה כי החברות לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי המתווה המלא של העסקה • ההסכם בין בטר לוויטסמוק נחתם בפברואר 2019, אולם הוא לא הובא עדיין לאישור האסיפה הכללית, ולא נמסר עד היום מועד לכינוס אסיפה כזו

דני נווה / צילום: תמר מצפי
דני נווה / צילום: תמר מצפי

הירידה בשווי המניות וברמת ההתלהבות בשוק הקנאביס הבורסאי מתחילה לתת את אותותיה גם לגבי עסקי החברות. חברת וויטסמוק, שהייתה אמורה למזג לתוכה את חברת בטר קנאביס - אחת החברות הותיקות המובילות בשוק, הודיעה כי החברות לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי המתווה המלא של העסקה. המועד הסופי להגעה להסכמות אלה היה אמור להיות ה-31.7, ולכן כרגע ההסכם אינו מתקיים. שתי החברות ממשיכות לשוחח ביניהן על מתווים אפשריים לעסקה, אבל כרגע ישנו סיכוי סביר כי העסקה הזו לא תצא לפועל.

וויטסמוק  נסחרה הבוקר (ה') ב-35 מיליון שקל ובעקבות ההודעה יורדת 35%.

ההסכם בין בטר לוויטסמוק נחתם בפברואר 2019, אולם הוא לא הובא עדיין לאישור האסיפה הכללית, ולא נמסר עד היום מועד לכינוס אסיפה כזו. במסגרת ההסכם בעלי המניות של בטר היו אמורים לקבל 80% מוויטסמוק, אך תנאי מתלה היה כי וויטסמוק תחזיק בקופתה 12 מיליון דולר, ובתנאי זה לא עמדה. לא פורסמו גם תוכניות לגיוס כזה.

בינתיים גם בבטר עצמה לא הכל הלך חלק. החברה הצליחה להאריך רק ברגע האחרון את רישיון הפעילות שלה מול יחידת הקנאביס הרפואי וכמו רוב החברות בשוק, עדיין לא הצליחה להביא למדפי בתי המרקחת את המוצרים המתאימים לרפורמת הקנאביס החדשה. לבטר פעילות בחו"ל, ולאחרונה קיבלה אישור להקמת מפעל באוסטרליה, אולם פעילות זו אינה מניבה לה עדיין הכנסות. בטר לא פרסמה נתונים כספיים לרבעונים האחרונים, ואין לדעת כיצד הושפעה פעילותה מן השינויים בשוק.

בטר הוקמה על ידי יוחאי גולן גילד ומנוהלת על ידי פינו צרויה, לשעבר מנכ"ל אסותא. יו"ר החברה הוא דני נווה, שר הבריאות לשעבר והיום יו"ר כלל ביטוח ושותף בקרן ההשקעות בביומד אגייט.

זהו הסכם המיזוג השני בתחום הקנאביס בבורסה בתל-אביב שנקלע למצוקה השבוע. גם חברת RCK ככל הנראה לא תשלים את המיזוג לשלד הבורסאי תמדא, אשר לא הצליח לגייס את ההון הדרוש למיזוג, וכעת נמצא בסכנת מחיקה מן המסחר.

בבורסה בתל-אביב נסחרות כמה חברות נוספות על רקע פעילות הקנאביס שאמורה להתמזג לתוכן אך טרם מוזגה בפועל.

בחברת הרודיום  המיזוג אושר על ידי בית המשפט ועל ידי האספה הכללית. לעסקה תנאי מתלה של קיום 16.5 מיליון שקל בקופת החברה וכן בדיקת נאותות. החברה כבר שריינה את הסכום בהקצאה פרטית שאמורה להיכנס לתוקף עם המיזוג.

בחברת ביונד טיים  המיזוג עם חברת שיח, תלוי בהנפקת זכויות והנפקה לציבור אשר אמורות להיערך בתחילת אוגוסט.

בחברת מדיקל קומפריישן  עסקת המיזוג עם פרמוקאן הושלמה והחברה נערכת לשינוי שמה.