חודש אחרי סגירת שדה דב: נתניהו והממשלה טסים לאילת

בישיבת הממשלה המיוחדת שתתקיים היום בעיר הדרומית יבטיחו השרים לתושבים מנחת ומסוק רפואי זמין 24/7 למטרת פינוי חולים, אך לאור הגירעון אין צפי מתי כל זה אמור להתרחש • השרים יטוסו לאילת במספר מסוקים נפרדים • עוד בישיבת הממשלה תידון תוכנית רב-שנתית לפיתוח העיר אילת וחבל אילות

אזור המלונות באילת / צילום: שלומי יוסף
אזור המלונות באילת / צילום: שלומי יוסף

חודש אחרי סגירת שדה דב, ומחאות כואבות של תושבי העיר אילת על ניתוקם ממרכז הארץ ומן היעילות שבהתניידות לשדה הקטן של צפון תל-אביב, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבריו לליכוד ולשאר מפלגות הקואליציה מנסים לשאת חן בעיני תושבי העיר הדרומית.

לשם כך, העתיקו השרים את ישיבת הממשלה דרומה ויתעופפו לשם במספר מסוקים נפרדים, כלי תחבורה שאינו עומד לרשות תושבי העיר.

בישיבת הממשלה המיוחדת יבטיחו השרים לתושבים מנחת ומסוק רפואי זמין 24/7 למטרת פינוי חולים, אך מי יודע מתי ימולאו הבטחות אלה. בוודאי לאור הגירעון ההולך ונפער בתקציב המדינה.

עוד בישיבת הממשלה תידון תוכנית רב-שנתית לפיתוח העיר אילת וחבל אילות, עם סעיפים במספר תחומים, כאשר אחד מהם עוסק בהרחבה בנושא התיירות.

בהחלטת הממשלה כלולים סעיפים הצהרתיים רבים, ואף תיאור של בעיית אילת בשנת 2019: "סגירת שני נמלי תעופה שמשרתים בעיקר את העיר אילת יצרו בטווח הקצר מצב של אי-וודאות ודחיפות בצורך בתוכנית ממשלתית שתתמודד עם ההשלכות, במיוחד לאור העובדה שכ-90% מהמועסקים בעיר אילת תלויים במישרין או בעקיפין בתחום התיירות.

"התוכנית תתמודד עם אתגרים הרלוונטיים לענף התיירות באילת ובחבל אילות, תפעל לצמצום פערים בתחומים שונים ובהם בתחום שירותי הבריאות באזור, ותיתן מענים למצב התעסוקתי באזור ולשיפור רמת השירותים במכלול תחומים".

בהחלטת הממשלה מוצע "לפתח את רצועת החוף, לקדם תכנון ובניה של מרכז כנסים באילת, לקדם פיתוח נופי, להקים אטרקציית אור ולשדרג את פארק תמנע", אולם לא מצוין בהחלטת הממשלה מה הם היעדים מבחינת לוחות זמנים.

מבחינת תקציב, מצוין בהחלטת הממשלה כי יוקצו סך של 300 מליון שקל עד לשנת 2024 לפיתוח העירוני, וסך של 30 מליון שקל עד 2022 יוקצו לצורך הבאת תיירות זרה.

עוד לפני סגירת שדה דב, ראש עיריית אילת יצחק מאיר הלוי, אמר כי העיר ננטשה על ידי הממשלה בהנהגת תנועת הליכוד ולפיכך הוא עוזב את המפלגה בה היה חבר כל חייו וכי לא יצביע להם יותר.

במערכות בחירות בעבר זכתה תנועת הליכוד ביותר מ-40 אחוז מהקולות בעיר. גם באפריל האחרון, כשאיום הסגירה של השדה היה מעבר לפינה ונתניהו לא היה מוכן להתחייב שיעכב זאת, תושבי העיר אילת סמכו עליו שיסייע להם.

שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' היה מבין חברי הכנסת המחויבים ביותר לנושא השארת שדה דב פתוח, אך גם הוא לא היה מסוגל לעצור את המהלך והשדה נסגר כמה ימים אחרי שסמוטריץ' נתמנה לשר.