סוואנה בב"ש: קרן מנדל תתרום 20 מיליון שקל להקמת מרכז קיימות לבע"ח

קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, בראשות היו"ר מורט מנדל, הודיעה לראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' על תרומה של 20 מיליון דולר לטובת הקמת מרכז קיימות חוויתי לבעלי חיים בעיר • המרכז עתיד להיפתח במהלך 2021 • מדובר בתרומה השנייה של הקרן בעיר, המצטרפת ל-5 מיליון דולר שהוקדשו להקמת מוזיאון הילדים

מורט מנדל ורוביק דנילוביץ' / צילום: דייגו מיטלברג
מורט מנדל ורוביק דנילוביץ' / צילום: דייגו מיטלברג

קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, בראשות היו"ר, מורט מנדל, הודיעה לראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', על תרומה של 20 מיליון דולר לטובת הקמת מרכז קיימות חוויתי לבעלי חיים בעיר. המרכז עתיד להיפתח במהלך 2021. מדובר בתרומה השנייה של הקרן בעיר, המצטרפת ל-5 מיליון דולר שהוקדשו להקמת מוזיאון הילדים.

הפעם מדובר במרכז קיימות חוויתי לבעלי חיים, שיאפשר להכיר את הרגלי החיים שלהם, את תרומתם לכדור הארץ, את מערכות הקשר בין בעלי החיים השונים, ואת המערכות האקולוגיות. לדברי קרן מנדל, תוכנית המתאר של הפארק מביאה בחשבון את הסביבה הטבעית של מדבר הנגב ואת ביתם של מינים רבים, תוך פיתוח איים ירוקים של נווה מדבר.

על-פי התכנון, המרכז החדש יקלוט בעלי חיים מדבריים הנמצאים בסכנת הכחדה, פצועים, או שנולדו בשבי ואינם יכולים לחזור לסביבתם הטבעית, וכן יציע למבקרים הזדמנויות למפגש עם בעלי חיים באמצעות מיצבים. עוד נמסר, כי "החיות לא יוחזקו בכלובים, אלא יחיו כמו בסוואנה".

הפעילויות האינטראקטיביות במקום יעודדו את המבקרים להעריך את היכולות השונות של בעלי החיים בסביבתם הטבעית, בתקווה שבצאתם מן המקום יפעלו לשפר את רווחת בעלי החיים ולפעול להגנתם. המטרה היא שהמבקרים יצאו מהביקור עם ערך מוסף חינוכי של הבנה טובה יותר בנושאי שמירת הטבע, ההשפעה שלנו כבני אדם על המארג האקולוגי ומה כל אחד מאיתנו יכול לעשות בנידון כדי לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית שלנו. כך, מבקש הפרויקט להגביר את האמפתיה לבעלי החיים ולטבע.