מתכונן למבקר: כחלון שכר עו"ד לקראת הדוח על ניהול התקציב

שר האוצר שכר את שירותיו של עו"ד אלון גלרט ממשרד מיתר לקראת פרסום דוח מבקר המדינה על הניהול התקציבי בסוף 2018 • פרסום דוח מבקר המדינה הצפוי בשבועות הקרובים מעורר עצבנות רבה בצמרת האוצר, על רקע טענות למשחקים בנתוני הגירעון לשנת 2018

שר האוצר משה כחלון / צילום: רויטרס
שר האוצר משה כחלון / צילום: רויטרס

שר האוצר משה כחלון שכר את שירותיו של עו"ד אלון גלרט ממשרד מיתר לקראת פרסום דוח מבקר המדינה על הניהול התקציבי בסוף 2018 - כך דווח הערב (ב') בגלי צה"ל.

עו"ד גלרט, הנחשב מקורב לכחלון, מייצג את מפלגת כולנו באופן קבוע, בין היתר במשאים-ומתנים קואליציוניים מספר פעמים ולאחרונה בעתירה לבג"ץ שהוגשה נגד המיזוג בין כולנו לליכוד. מבדיקת "גלובס" עולה כי כחלון העביר לפני כחודש את טיוטת דוח המבקר וביקש כי גלרט יחווה עליה את דעתו באופן פרטי. 

פרסומו של דוח מבקר המדינה הצפוי בשבועות הקרובים מעורר עצבנות רבה בצמרת האוצר, על רקע טענות למשחקים בנתוני הגירעון לשנת 2018. על-פי נתוני החשב הכללי באוצר, שנת 2018 הסתיימה בגירעון של 2.9%, כלומר ללא חריגה מיעד הגירעון שנקבע בתקציב, זאת בשעה שבחודשים לפני סוף השנה ואחרי סוף השנה הגירעון עמד על 3.2% ומעלה.

בשבוע שעבר הגיעו לפגישה עם המבקר מנכ"ל האוצר שי באב"ד, החשב הכללי רוני חזקיהו ומנהל רשות המסים ערן יעקב - שלושתם בעלי אחריות בנושא הצגת הוצאות המדינה והכנסותיה.