שלמה ביטוח משיקה מוצר ביטוחי רכב חדש

שלמה ביטוח מספקת תשובה לשינוי בשוק ביטוחי הרכב בעקבות הצטרפות החברות הדיגיטליות החדשות, ומשיקה מוצר מתחרה לזה של הראל, AIG והפניקס • מדובר בביטוח פר קילומטר והתנהגות נהיגה • הפוליסה נלווית לאפליקציה AppToYou והיא נעשית בשיתוף עם איתוראן

טובי שמלצר, מבעלי השליטה והמשנה למנכ"ל שלמה ביטוח / צילום: איל יצהר
טובי שמלצר, מבעלי השליטה והמשנה למנכ"ל שלמה ביטוח / צילום: איל יצהר

שלמה ביטוח משיקה מוצר ביטוח רכב רכוש (המקיף וצד ג') חדש, מתחרה בפוליסות קיימות אצל הראל, אצל AIG ישראל וגם בהפניקס, למשל, כמעין תשובה לשינוי בשוק ביטוחי הרכב גם בעקבות הצטרפות החברות הדיגיטליות החדשות. עם זאת, בשלמה מחדשים בכך שאצלם מדובר בביטוח פר קילומטר והתנהגות נהיגה. למעשה, שלמה ביטוח משלבת עכשיו בין שני מודלים - של כמה המבוטח נוהג ואיך הוא נוהג.

בחברה מציינים כי מדובר בהנחה של עשרות אחוזים לנהגים שנוסעים מעט וזהיר מדי שנה. את המהלך הטכנולוגי מוביל טובי שמלצר, מבעלי השליטה והמשנה למנכ"ל בחברה, שאותה מנהל אורי אומיד. בחברה מאמינים כי העתיד נמצא בפוליסות מותאמות ללקוח המסוים, בעולם המקוון.

הפוליסה נלווית לאפליקציה AppToYou והיא נעשית בשיתוף עם איתוראן, שבשליטת שרצקי. התקנת הרכיב נעשית חינם, כאשר עלות הרכיב שמותקן ברכב בבית המבוטח, למי שאין לו איתוראן, תעלה 50 שקל.

ואיך התמחור? יש תשלום קבוע מסוים, כנגד סיכונים שיש לרכב גם כשהוא חונה, ותשלום משתנה פר נהיגה. מעשית הפוליסה אפקטיבית עד 17,000 ק"מ לשנה, אז המחיר מתיישר עם המחיר "הרגיל" בשלמה ביטוח ומשם אין תוספת מחיר בעלות המשתנה.

בחברה מייעדים את הביטוח לכולם, כולל כאלה עם תביעה אחת בעברם, ולרכבים עד 350 אלף שקל - כלומר לא לרכבי יוקרה ולא לרכבים שאינם פרטיים.

יש גם הנחות של עד 8%, שיכולות להינתן בדיעבד בסוף השנה, בגין התנהגות "נהג טוב", שמחושבת בתלות בלימות ותאוצות, על פי אלגוריתם של איתוראן שתקבל דמי שימוש מחברת הביטוח. כמו כן, בחברה מציינים כי לקוח בפוליסה החדשה יקבל גם הנחה בביטוח החובה לרכב.

אך לא רק זאת, שלמה ביטוח מאפשרת לדווח ולטפל בתביעת ביטוח דרך האפליקציה, בהליך דיגיטלי, כולל התיעוד, כולל זימון גרר ותיעוד ההתקדמות של הגרר. זאת, בדומה למערכת שכבר קיימת בחברות אחרות, למשל בכלל ביטוח.

שלמה ביטוח היא חברת סוכנים, וזה הקמפיין הראשון שלהם כשזה פעם ראשונה שהחברה פונה ללקוח הקצה. עם זאת גם המוצר החדש נמכר רק דרך סוכני ביטוח, ולא ישירות. כלומר, זה מענה למעבר לדיגיטל גם בביטוח ועבור הסוכנים. לסוכנים עמלה קבועה ללא תלות בנסועה של המבוטח, כך שגם אם הלקוח נוסע מעט העמלה לא משתנה.

שלמה ביטוח מחזיקה בנתח שוק של 11.5% בשוק ביטוחי החובה ונתח של 5.4% בשוק ביטוחי הרכב רכוש.