מהבוקר: מבצע נרחב בעשרות אתרי בנייה לאיתור מפגעי בטיחות

משטרת ישראל בשילוב מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה פצחו הבוקר במבצע אכיפה ב-24 ערים בו זמנית • מתחילת השנה נהרגו 29 פועלים באתרי בנייה

אתר בנייה / צילום: shutterstock
אתר בנייה / צילום: shutterstock

במשטרת ישראל הודיעו הבוקר (ג') כי פתחו במבצע הגדול ביותר שנעשה עד כה לאיתור מפגעי בטיחות בשלל אתרי בנייה בכל המדינה. בשעות אלה, כך לפי המשטרה, מבצע אגף פלס (המטפל באכיפת תופעת תאונות העבודה), שכפוף ליאל"כ שבלהב 433, את המבצע בשילוב מינהל הבטיחות, רשם הקבלנים, רשות המסים והביטוח הלאומי. 

מתחילת השנה נהרגו 29 פועלים באתרי בנייה. 

בהודעת המשטרה נמסר כי המבצע נערך ב-60 אתרי בנייה בערים רמת-גן, בני-ברק, יהוד, בת ים, חולון, מודיעין, רעננה, כפר-סבא, ראשון-לציון, רחובות, אשדוד, נתיבות, שדרות, חיפה, קריית ביאליק, קריית מוצקין, נהריה, קריית שמונה, נצרת עילית, עפולה, ירושלים ובית שמש. כן נמסר כי במבצע לוקחים בו חלק 200 שוטרים, לצד מפקחי בטיחות ונציגי הגופים השונים.

"מדובר במבצע אכיפה תקדימי רחב-היקף, שמטרתו היא לאתר מפגעי בטיחות קשים באתרי בנייה ולפעול נגד האחראים לאותם מפגעים, להגביר את התודעה הציבורית לסוגיית הבטיחות ואת ההרתעה בתחום כלפי מפרי החוק, כל זאת על-מנת לשמור על חייהם ועל ביטחונם של העובדים בתחום ושל כלל הציבור.

"מבצע האכיפה מתמקד באתרי בנייה של חברות בנייה וקבלנים אשר באתרים שלהם אירעו בתקופה האחרונה תאונות עבודה קטלניות ו/או התגלו בהם ליקויי בטיחות שיש בהם כדי לסכן את שלומם של העובדים באתרי הבנייה, דיירים ועוברי אורח. בחלקם של האתרים ניתנו בעבר צווי בטיחות להפסקת עבודה עד לתיקון ליקויי בטיחות שהיוו סכנה לחיי אדם. במסגרת המבצע נעשה שימוש בסמכויות וכלי אכיפה בתחום הפלילי והמינהלי הנתונות בידי גופי האכיפה השונים המשתתפים במבצע", נמסר בהודעת המשטרה. 

שר העבודה והרווחה חיים כץ התייחס למבצע הארצי המשולב של מינהל הבטיחות והמשטרה לאכיפת עבירות בטיחות באתרי הבנייה, ואמר: "הקבלנים מוכרחים להפנים שזמנה של תרבות ה'יהיה בסדר' נגמר. אנו עושים את מרב המאמצים לבלום את הקטל באתרים, אחרי שנים של הזנחה. לצד התקנת תקנות להסדרת תחום הבטיחות בענף הבנייה, נמשיך בפעולות אכיפה בלתי מתפשרות, במטרה למגר את הרשלנות ולשמור על חיי הפועלים".