המשך צמיחה בהכנסות וברווחי קמהדע; מאשררת את התחזית

ב-2020 עלול המוצר המוביל של חברת התרופות לעבור לידי טקדה, מצב שיגרום לירידה חדה בהכנסות אך לכניסת תמלוגים לשורה התחתונה ללא עלות

חברת התרופות קמהדע  הודיעה על הכנסות של 35.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, גידול של 4% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. ההכנסה בששת החודשים הראשונים של 2019 עמדה על 62.1 מיליון דולר, גידול של 21% לעומת התקופה המקבילה.

לאור התוצאות משביעות הרצון בתחום זה, מאשררת החברה את תחזית ההכנסות הכוללת לשנת 2019, לטווח של בין 130-125 מיליון דולר.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני עמד על 6.1 מיליון דולר - גידול של 7%. במחצית כולה נרשם רווח של 11.1 מיליון דולר, גידול של 59%.

אף שהתחזיות היו גבוהות מציפיות האנליסטים, המניה ירדה אתמול 1% בנאסד"ק (למחיר המשקף לחברה שווי של 230 מיליון דולר). קמהדע צומחת בהכנסות וברווחים כבר כמה שנים רצופות (למעט רבעון פה ושם) ונראה על פניו כי מדובר במגמה של גידול יציב, כמו ששוק ההון אוהב. אולם העתיד בכל זאת מאופיין באי-ודאות.

ההסכם בין קמהדע לבין השותפה טקדה, אשר רוכשת את המוצר העיקרי של החברה, Glassia לטיפול באמפיזמה תורשתית, אמור להסתיים בסוף 2020. לאחר תקופה זו לטקדה תהיה אופציה להעביר את המוצר לייצור אצלה, תמורת תמלוגים. אם אכן תבחר טקדה לעשות זאת, הכנסות קמהדע יצללו. קמהדע תמשיך לצבור בגין זה רווח לשורה התחתונה ללא עלות עד 2040, בהיקף שניתן להעריך בכ-10-20 מיליון דולר, רווח לא רע כשהוא נכנס לשורה התחתונה, לא נמוך משמעותית ממה שרושמת החברה היום מן המוצר.

אולם לקמהדע ישנו מפעל שדורש את התשומות שלו ושאותו היא תצטרך למלא במוצרים נוספים אם טקדה תיקח ממנה את ייצור גלסיה. היום קמהדע מייצרת במפעל זה גם תרופה לכלבת, אשר הושקה בשנה שעברה ותורמת למכירות, אם כי החברה לא דיווחה איזה חלק מן ההכנסות מניב המוצר החדש.

כמו כן מתכננת קמהדע להיכנס בקרוב לניסוי שלב III משולב לארה"ב ואירופה, במוצר חדש שהוא גרסה של אותו חלבון המיועד לטיפול באמפיזמה תורשתית העומד בבסיס תרופת הגלסיה, אך הפעם בתרכובת המיועדת לשאיפה ולא לעירוי. זהו מוצר עצמאי של קמהדע היום, והחברה מאמינה בו למרות שנכשל בעבר בניסוי שנערך לאישורו מול האיחוד האירופי. הניסוי החדש מתוכנן אחרת מן הניסוי הקודם ואמור להתחיל עד סוף השנה. יידרשו כנראה מספר שנים משלב הגיוס ועד חשיפת התוצאות, ובתקווה - אישור המוצר. בתקופה זו קמהדע צפויה להתמודד עם עודף כושר ייצור במפעל שלה ו"חור" בהכנסות שלה, אם אמנם טקדה תבחר להעביר את הייצור של גלסיה אליה.

בצנרת המוצרים של החברה מספר מוצרים נוספים: מוצר לטיפול במחלת "שתל נגד מאכסן" (תופעת לוואי של השתלת מח עצם), אשר תוצאות ראשונות ממנו אמורות להתפרסם עד סוף השנה, ומוצר לטיפול בדחיית השתלות ריאה, אשר אמור לסיים את שלב II של הניסויים גם כן עד סוף השנה.