סיוה למסיבה: דוחות כספיים חזקים לצד העלאת התחזית השנתית הקפיצו את מניית סיוה 13% בסופ"ש

לאחר תום הרבעון השני רכשה סיוה את הילקרסט מארה"ב ב-11 מיליון דולר (נמוך משהוערך בשוק), והיא מעלה כעת התחזית השנתית להכנסות של 82-83 מיליון דולר,  בזכות תרומת הרכישה והגידול הצפוי בתמלוגים משוק הסמארטפונים ומשווקים אחרים

גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: תמר מצפי

הדוחות הכספיים הטובים שפרסמה חברת הטכנולוגיה סיוה, לצד העלאת התחזית השנתית, הובילו לעלייה של 13% במחיר המניה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע בנאסד"ק (עלייה של 16.9% ביום חמישי וירידה של 3.2% בשישי). סיוה , ספקית טכנולוגיות לתכנון שבבים, נסחרת כעת בשווי של 668 מיליון דולר אחרי עלייה של 38% במניה מתחילת השנה, אך היא עדיין רחוקה בכ-40% מהשיא בו נסחרה ב-2017.

ברבעון השני הסתכמו הכנסות סיוה ב-18.4 מיליון דולר, עלייה של 5.2% ביחס לרבעון המקביל, וההכנסות במחצית הראשונה היו 35.4 מיליון דולר, עלייה של כ-1% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. ברמה הרבעונית, שני תחומי הפעילות של סיוה רשמו צמיחה מסוימת ביחס לרבעון המקביל, ההכנסות מרישוי עלו ב-7.6% ל-10.8 מיליון דולר וההכנסות מתמלוגים עלו ב-1.9% ל-7.6 מיליון דולר. ברמת המחצית, רק ההכנסות מרישוי צמחו.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה הפסד נקי רבעוני של 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. במחצית צומצם ההפסד הנקי ב-10.8% ל-3.8 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-1.2 מיליון דולר, עלייה של 42.4% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הראשונה הרווח ירד ב-10.4% ל-1.5 מיליון דולר.

בסוף הרבעון היו לסיוה בקופה כ-168 מיליון דולר, לאחר שרכשה מניות של עצמה ב-2.3 מיליון דולר. לאחר סיום הרבעון, ביצעה החברה שתי השקעות - רכישת הילקרסט מארה"ב והשקעה של 10 מיליון דולר ב-Immervision מקנדה, והיא מעדכנת בדוחות ששילמה עבור הילקרסט 11 מיליון דולר (סכום נמוך ממה שהוערך בשוק).

המנכ"ל גדעון ורטהייזר אמר שהרכישות מהוות אבני דרך חשובות בתוכנית האסטרטגית להרחבת סל המוצרים הטכנולוגי, ויאפשרו לסיוה להתקדם בשרשרת הערך ולהדק עוד יותר את הקשר עם חברות שבבים ויצרנים. על תוצאות הרבעון אמר ורטהייזר כי "אני מרוצה מאוד מביצועינו ברבעון השני. המשכנו להרחיב את בסיס הלקוחות ולגוון את מקורות ההכנסה שלנו. ההכנסות מתמלוגים גדלו משמעותית בהשוואה לרבעון הקודם, הודות לאיזון מלאים אצל יצרן סמארטפונים אמריקאי מוביל והשקת שבבים לסמארטפונים זולים מדור 4 של לקוח גדול בסין".

מחיר היעד עולה: "תיהנה מעסקת אפל-אינטל"

התחזית השנתית המעודכנת של סיוה היא להכנסות של 82-83 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת לכ-80 מיליון דולר. התחזית החדשה משקפת צמיחה של כ-6% לעומת 2018, שהייתה שנת ירידה בהכנסות. התחזית עולה בעיקר בזכות הגידול הצפוי בתמלוגים משוק הסמארטפונים ומשווקים אחרים, ומתרומת רכישת הילקרסט. 

שני גופי השקעה שמסקרים את סיוה העלו את מחירי היעד למניה בעקבות הדוחות: ב-Cowen עלה מחיר היעד מ-29 דולר ל-35 דולר וב-Canaccord מ-30 דולר ל-35 דולר, פרמיה של 15% על המחיר הנוכחי. שני הגופים ממליצים על המניה בהמלצות חיוביות. גם ב-Roth מחיר היעד הוא 35 דולר וההמלצה היא "קנייה", וכלכלני Roth מעודדים מההתאוששות בשוק הסמארטפונים וממנועי הצמיחה שאינם בשוק זה. ב-Canaccord התייחסו לעסקה שבה אפל רוכשת את פעילות שבבי המודמים לסמאטרפונים של אינטל במיליארד דולר (עסקה שסיוה צפויה ליהנות ממנה), והעריכו שהיא תתמוך ביכולתה של סיוה לעמוד ביעדיה להכפיל את ההכנסות מתמלוגים עד 2022.

לעומת זאת, באופנהיימר נותרים ניטרליים על המניה ומציינים כי סיוה עדיין סובלת מאתגרי מאקרו, וכי העלאת תחזית ההכנסות נובעת ברובה מתרומת הרכישה של הילקרסט, ואין סימנים לחזרה לצמיחה בנטרול הרכישה.