חברת MyOr של אריאל כץ, מנכ"ל אנזימוטק לשעבר, חתמה על הסכם עם רשת הנוחות סבן אילבן בתאילנד

החברה תקים עמדות לאבחון דרך העור ומכירת מוצרי מזון וקוסמטיקה מותאמים אישית בסניפי הרשת

אריאל כץ / צילום: אלון רון, גלובס
אריאל כץ / צילום: אלון רון, גלובס

בזמן שכמה מנהלים יוצאי אנזימוטק משמרים את הגחלת בנקסטפרם, בתיווכו של מנכ"ל אנזימוטק לשעבר אריאל כץ, כץ עצמו פנה לדרך אחרת. לפני כשנה סיפרנו על חברת MyOr, שהקים עם פרופ' רוני כהן ומיכאל ברנדווין מהאוניברסיטה העברית, בתחום הביומד והפודטק. השבוע דיווחה החברה על שיתוף-פעולה שחתמה עם רשת הנוחות סבן אילבן בתאילנד.

MyOr פיתחה טכנולוגיה לאבחון רפואי דרך העור באמצעות גל אינפרה-אדום וניתוח ריח העור, שממנו אפשר ללמוד גם על המיקרוביום שלו ועל חלק מהחומרים שהגוף מפריש. המכשיר שלה, שאושר ברשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA), יודע היום לאבחן מחסור בברזל, רמת התקדמות של מחלת הסוכרת אצל מי שאובחן בה, וכן נטייה לאטופיק דרמטיטיס על פי הרכב חיידקי העור. אולם המוצר של החברה אינו אבחון, אלא מוצרי מזון וקוסמטיקה.

MyOr משתמשת במידע מהאבחון כדי להתאים מזון לתינוקות עם כמות הברזל הרצויה, חטיפי בריאות לסוכרתיים בהתאם לרמת התקדמות המחלה, וכן משחות המשנות את סביבת המיקרוביום של העור, כדי למנוע התפרצות של אטופיק דרמטיטיס.

במסגרת שיתוף-הפעולה עם רשת סבן אילבן, החברה תקים "קיוסקים" לאבחון בסניפי הרשת, כדי שהצרכן יוכל לקבל את ההמלצה ואת המזון המתאים במקביל. 

"הקמעונאיות מתחרות היום ישירות בספקים שלהן באמצעות מותגים פרטיים, אולם המותגים הפרטיים מאופיינים לרוב במבחר נמוך יחסית, והיעדר תקציבי פרסום ברמה שממש בונה מותג. במקום זאת אנחנו מציעים להם בידול - התאמה אישית של המוצר ללקוח", אומר כץ.

לדבריו, "קיוסקים" לאבחון וטיפול בחולים ברשתות פארם הם הטרנד החם ביותר בתחום הקמעונאות. חנויות סבן אילבן הן אמנם חנויות נוחות קטנות יחסית, אך המהלך הזה כרוך גם בהגדלתן.