שיפור במכירות מזגנים הביא לצמיחה בהכנסות וברווחי תדיראן ברבעון

ההכנסות ברבעון השני של 2019 הסתכמו ב-249 מיליון שקל, עלייה של 6.4% ביחס לרבעון המקביל • הרווח הנקי עמד על 20.5 מיליון שקל, עלייה של 32.6%

משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן / צילום: איל יצהר
משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן / צילום: איל יצהר

יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס , שפועלת גם בתחום ההתייעלות האנרגטית, פרסמה דוחות טובים לרבעון השני, על רקע התאוששות במכירת מזגנים על ידי החברה. תדיראן נמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד.

בשורה העליונה רשמה תדיראן צמיחה של 6.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-249 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי שלה גדל ב-5% והסתכם בכ-29 מיליון שקל ברבעון. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 20.5 מיליון שקל, עלייה של 32.6% לעומת הרבעון המקביל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 10.4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-422 מיליון שקל. השורה התפעולי הצביעה על שיפור של 13% ברווח לרמה של 41.7 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה תדיראן עלייה של 30% ברווח הנקי שהגיע לכ-28 מיליון שקל.

תוצאות תדיראן ברבעון השני
 תוצאות תדיראן ברבעון השני

במקביל לפרסום הדוחות הכריזה תדיראן על חלוקת חלוקת דיבידנד בסך של 14 מיליון שקל, שיחולק לבעלי מניותיה בתחילת חודש ספטמבר.

לפני כחודש דיווחה תדיראן כי חתמה על הסכמים לרכישת 70% ממניות קבוצת פח תעש, הכוללת את החברות פח תעש (אשקלון) ודי.אנד.פי חדרים נקיים, תמורת כ-100 מיליון שקל. החברות הנרכשות, בעלות מחזור מכירות שנתי מצרפי של כ-150 מיליון שקל, עוסקות במיזוג וטיפול באוויר במגזר התעשייתי והמסחרי ובתחום התכנון וההקמה של חדרים נקיים לתעשיות המוליכים למחצה והפארמה. ככל הידוע יש לשתי החברות הנרכשות תלות מהותית בחברת אינטל ישראל, שהיוותה כ-70% מהכנסותיה של פח תעש בשנים 2018-2017, וכ-85% מהכנסות די.אנד.פי.

המנכ"ל ממרוד ציין היום (ג') כי "עסקת פח-תעש מחזקת את מעמדה של תדיראן כשחקן מוביל בכלל מגזרי ומוצרי מיזוג וטיפול באוויר - ביתי, מסחרי ותעשייתי ותומכת בתוכניות הצמיחה שלנו. בעסקה זו גלום פוטנציאל רב שאני בטוח אשר יבוא לידי ביטוי בעתיד".

מניית תדיראן הגיבה לדוחות בעלייה של 1.5% והשלימה התקדמות של 75% בשנה האחרונה. שוויה של החברה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל.