בצל ההשקעה הכושלת בברוקלנד: דני סער פרש מקרנות הגידור של עודד גל ופתח קרן חדשה עם צביקה בארינבוים כמשקיע

פרישתו של סער נעשתה, בין השאר, על רקע פדיונות שספגה הקרן המנייתית של גיא פרטנרס • הקרן האג"חית של גל, גיא פאנד, הניבה בשנה שעברה תשואה שלילית של 27%, בעקבות השקעה אגרסיבית של כ-40 מיליון שקל באג"ח של חברת הנדל"ן הזרה ברוקלנד שקרסה

צביקה בארינבוים / צילום: אביב חופי
צביקה בארינבוים / צילום: אביב חופי

המכה שספגה קבוצת קרנות הגידור גיא פרטנרס בשלהי 2018, כתוצאה מהשקעה כושלת במיוחד באג"ח של חברת הנדל"ן הזרה ברוקלנד, הובילה לפיצול בין השותפים בקבוצת הקרנות, שנמצאת בשליטת עודד גל. ל"גלובס" נודע כי דני סער, עד לאחרונה שותף-מנהל בקרן גיא אקוויטי, פרש מגיא פרטנרס באפריל האחרון.

פרישתו של סער נעשתה, בין השאר, על רקע פדיונות שספגה הקרן המנייתית של גיא פרטנרס, שניהלה בשיאה כ-60 מיליון שקל וסיפקה תשואה נאה של יותר מ-50% נטו בתקופה של שלוש שנים וחצי מאז שהוקמה בנובמבר 2015. 

סער הקים באחרונה קרן גידור חדשה, שגייסה כמה עשרות מיליוני שקלים, ומשקיע העוגן בה הוא צביקה בארינבוים, אחד מאנשי העסקים הנזילים בישראל.

את קבוצת קרנות הגידור גיא פרטנרס הקים עודד גל ב-2013, כשנה לאחר שפרש מתפקידו כמנכ"ל חברת קרנות הנאמנות של אי.בי.אי יחד עם מנהלים נוספים שעזבו את החברה, וסער ביניהם.

הקבוצה מנהלת שלוש קרנות גידור - והמרכזית שבהן היא גיא פאנד, בניהולו של גל עצמו, המתמחה בשוק האג"ח הישראלי וניהלה בשיאה כ-400 מיליון שקל. שתי הקרנות אחרות, המנהלות כמה עשרות מיליוני שקלים כל אחת, הן גיא אקוויטי, שנוהלה על ידי סער והתמקדה בשוק המניות המקומי; וגיא גלובל, הפועלת בתחום של איגרות חוב דולריות.

2018 הייתה כאמור שנה קשה עבור גיא פאנד, שהניבה תשואה שלילית שנתית חריגה של כ-27%, בעקבות השקעה אגרסיבית של כ-40 מיליון שקל ערך נקוב באג"ח של חברת הנדל"ן הזרה ברוקלנד (יותר מ-10% מנכסי הקרן וכמעט שליש מהאג"ח של ברוקלנד עצמה).

ברוקלנד היא חברה יזמית קטנה בתחום הנדל"ן למגורים, שפועלת ברובע ברוקלין שבניו יורק. החברה, שיש לה חוב של כ-150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בתל אביב, הצהירה בנובמבר האחרון כי אין ביכולתה לפרוע את האג"ח במועדן עקב מצוקה פיננסית שאליה נקלעה ושהובילה לעצירת העבודות בכל אתרי הבנייה שלה. בעקבות זאת פנו החברה ובעליה, בועז גלעד, למחזיקי האג"ח בבקשה לנהל מגעים על הסדר חוב. ואולם מחזיקי האג"ח החליטו ליטול מגלעד את מלוא סמכויות הניהול ולמנות תחתיו מנהל מיוחד, רוני בן דב, שמנסה להשלים את בנייתם של הפרויקטים הקיימים ולממש את יתרת הנכסים המניבים והקרקעות של החברה.