שר התקשורת דוד אמסלם: שוק הסלולר יתאזן, תשקיעו בתחום

בטקס קבלת הרישיון של חברת ibc אמר שר התקשורת כי הפריסה האוניברסלית של סיבים אופטיים תהיה בכל מדינת ישראל, כולל יהודה ושומרון • יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל: "מדובר במיזם עסקי, אבל יש לו הרבה חשיבות ברמה הלאומית"

נתי כהן, עופר בלוך, יפתח רון-טל ודוד אמסלם בטקס קבלת הרישיון של ibc / צילום: כדיה לוי
נתי כהן, עופר בלוך, יפתח רון-טל ודוד אמסלם בטקס קבלת הרישיון של ibc / צילום: כדיה לוי

שר התקשורת דוד אמסלם אמר הבוקר (ד') בטקס קבלת הרישיון של חברת ibc כי "שוק הסלולר יתאזן, ואם הייתי צריך להמליץ על השקעה במשהו - אז זה בתחום התקשורת". אמסלם אמר את הדברים על רקע הירידות במניות הסלולר והדיון התקשורתי סביב עתיד השוק.

לגבי הרישיון של ibc אמר אמסלם: "מדובר באירוע מאוד חשוב והתנעה מחדש של המיזם שהיא מאוד חשובה". לדבריו, "דור 5 בסלולר וסיבים אופטיים משכללים את החיים שלנו לעוד 15 שנה. זו מהפכה עולמית, ובלעדיה נהיה מדינת עולם שלישי.

"כשנכנסתי למשרד התקשורת, נפל דבר חיובי במשמרת שלי, ואני רוצה להגיד לכם שסיפור האוניברסליות הוא הכרח, והמדינה צריכה לקחת אחריות על הדבר הזה. סיבים אופטיים זה כשכל אזרחי המדינה נמצאים בתמונה. לא מבלפים, כולל יהודה ושומרון. אני שמח על האירוע, הוא חשוב".

לגבי שוק הסלולר אמר אמסלם: "אם יש משהו שאני ממליץ להשקיע, זה פה. זה יהיה כלכלי בוודאי ובוודאי, השווקים יתאזנו, ואני מאמין שזה אירוע דרמטי שכדאי להשקיע בו לעתיד". 

דורון כהן, עופר בלוך, נתי כהן, דוד אמסלם, עמי אראל, ירון קסטנבאום, יפתח רון-טל, ניר שטרן / צילום: עודד כרמי
 דורון כהן, עופר בלוך, נתי כהן, דוד אמסלם, עמי אראל, ירון קסטנבאום, יפתח רון-טל, ניר שטרן / צילום: עודד כרמי

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר בטקס קבלת הרישיון המעודכן של חברת ibc: "במדינת ישראל, הצריכה בתעבורת הנתונים מכפילה את עצמה כל שנה. במשק-בית בישראל היו ארבעה התקנים בממוצע עד 2018, היום יש שמונה. המגמה הזאת רק עולה ועולה.

"המשמעות היא שאנחנו כמשרד צריכים להתאים את החזון שלנו כדי להיערך לכך. יצאנו למכרז דור 5, ובימים הקרובים נפיץ את המדיניות בסיבים, וקידמנו את נושא כתובות ה-IP. מה שהמשרד עשה עם הרישיון החדש של ibc, זאת דוגמה למימוש החזון שלנו". 

כהן אמר בטקס כי "היכולת להיות גמיש ולעשות את השינוי זו הגדולה של רגולטור. משרד התקשורת הבין שזו טובת המשק, ועל כך תודה רבה".

יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אמר כי "ההחלטה של השותפים היא עסקית, אבל יש לה הרבה חשיבות ברמה הלאומית. יש לכם שותף כמונו שהוא נכון לפעול ככל שיידרש כדי לקדם את הפריסה. צריכה להיות תחרות בין בזק למיזם ibc, ואני מקווה שפרטנר והוט יצטרפו למיזם וייקחו בו חלק. מה שמעניין אותנו עכשיו זה רק לקדם את הפריסה".

לדבריו, "אני מחובר להוט, ואצלי אני בודק כל יום את המהירות. בדאונלואוד אני מקבל 150 מגה ביט, אבל באפלואוד בקושי 5. זה חרטה". 

עמי אראל, יו"ר סלקום, אמר: "יש אפשרות לקנות תשתיות משני מונופולים, שני דינוזאורים, ויש אפשרות לקנות מגוף רציני כמו ibc שיש לה את הטכנולוגיה הכי טובה, והיא יכולה להתמודד עם שני הדינוזאורים האלה. יש לנו 300 אלף בתים שמחוברים, ונגיע למיליון בתי-אב, ויש לנו את הסיכוי לחבר בתים ללא מונופולים".