חם בניו יורק: דמי השכירות במנהטן ובברוקלין מטפסים לשיאים חדשים

דמי השכירות למגורים במנהטן ובברוקלין עלו ביולי לשיא של לפחות עשר שנים • בברוקלין עלתה השכירות החציונית ל-3,000 דולר לחודש, שיא חדש • במנהטן היא עלתה ל-3,595 דולר לחודש, רק 100 דולר מתחת לשיא שנרשם בפברואר 2009 • עליית השכירות משקפת ירידה במספר הדירות שזמינות בבניינים חדשים בתקופה של גידול חזק בתעסוקה

שכונת ברוקלין בניו יורק / צילום: shutterstock
שכונת ברוקלין בניו יורק / צילום: shutterstock

דמי השכירות למגורים במנהטן ובברוקלין עלו ביולי לשיא של לפחות עשר שנים, והפכו את חיפושי הדירה לסיוט עבור כמה שוכרים.

בברוקלין עלתה השכירות החציונית ל-3,000 דולר לחודש, שיא חדש. במנהטן היא עלתה ל-3,595 דולר לחודש, רק 100 דולר מתחת לשיא שנרשם בפברואר 2009, לפי דוח שוק של סוכנות הנכסים דגלאס אלימן.

עליית השכירות משקפת ירידה במספר הדירות שזמינות בבניינים חדשים בתקופה של גידול חזק בתעסוקה, מסרה ננסי פקס, יועצת לשוק השכירות. "יש ביקוש חזק מאוד כעת", היא אמרה.

הקיץ הוא שיא עונת ההשכרה. בוגרים רבים של מכללות מתחילים את העבודה הראשונה שלהם בניו יורק, ומשפחות נכנסות לדירות לפני תחילת שנת הלימודים. לכן המחירים נוטים לעלות ביולי בכל שנה. אבל העלייה הנוכחית היא חריגה, אמר ג'ונתן מילר, שמאי ונשיא מילר סמיואל, החברה שהכינה את הדוח של אלימן.

השכירות החציונית במנהטן, כולל ההטבות של בעלי הדירות לדיירים, עלתה ב-6.5% בהשוואה ליולי 2018, העלייה השנתית החדה ביותר זה כארבע שנים. בברוקלין העלייה השנתית הייתה 3.1%.

מילר ייחס חלק גדול מהעלייה להאטה ממושכת בשוק מכירת הדירות. קוני דירות קונדו בפוטנציה נשארים יותר זמן בדירות שכורות, בהמתנה לירידה במחירי הדירות.

התהדקות השוק מאפשרת לבעלי הנכסים לצמצם את ההטבות לשוכרים, כמו חודש ראשון או יותר בחינם או תשלום עמלת התיווך על ידי המשכיר. במנהטן, 30.6% מהדירות הושכרו עם הטבות כאלו, ירידה מ-35% ביולי 2018. בברוקלין השיעור היה 34.4% מול 41.4% בשנה שעברה.

גם העלייה בתעסוקה תורמת לחיפושי הדירות. בניו יורק סיטי נוספו 102,400 מקומות עבודה בשנה שהסתיימה ביוני 2019, גידול של 2.2%, לפי משרד העבודה במדינת ניו יורק.

ג'יני קים היא אחד התושבות החדשות בעיר שמצאו שחיפושי הדירה מתישים. היא וארוסה עברו מסאן דייגו אחרי שהוא קיבל משרת שיווק במנהטן. הם חיפשו דירת שני חדרים (חדר שינה וסלון) עם מעלית ואפשרות לגדל כלב.

כאשר היא מצאה דירה מתאימה, וסידרה שחברה שלה תבקר בה, הדירה הושכרה למישהו אחר. "רואים אותה והיא מיד נעלמת. זה קורה מהר מאוד", היא אומרת.