רכישה בתוך ישראל: PerimeterX רכשה את הסטארט-אפ פייג'סיל מנס ציונה

סכום העסקה לא נחשף, אך ידוע כי עד הרכישה, פייג'סיל גייסה מיליון דולר מהמשקיע הפרטי אלון ארבוב וממשרד ההשקעות המשפחתי Clear Future • החברה גייסה עד כה כ-80 מיליון דולר • הטכנולוגיה של החברה נועדה לספק הגנה מפני בוטים זדוניים, ביניהם בוטים שנועדו להשפיע על מערכות בחירות ועל סקרים מקוונים

מייסדי פרימטראיקס: עומרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי / צילום: פרימטראיקס
מייסדי פרימטראיקס: עומרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי / צילום: פרימטראיקס

החברה הישראלית פרימטראיקס (PerimeterX), המפתחת טכנולוגיה לזיהוי וחסימת בוטים, הודיעה היום (ג') כי רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית גם היא, פייג'סיל (Pageseal). סכום העסקה לא נחשף, אך ידוע כי עד הרכישה, פייג'סיל גייסה מיליון דולר מהמשקיע הפרטי אלון ארבוב וממשרד ההשקעות המשפחתי Clear Future.

פרימטראיקס הוקמה ב-2014 על-ידי עמרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי, והיא מעסיקה כיום כ-150 עובדים, כמחציתם במשרדיה בתל-אביב. בפברואר האחרון, החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 43 מיליון דולר, בהובלת קרן Scale Venture Partners, ובסך הכל גייסה כ-80 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של החברה נועדה לספק הגנה מפני בוטים זדוניים מסוגים שונים: בוטים שנועדו לפריצת סיסמאות של חשבונות אישיים בתחום הסחר המקוון, וכן בוטים שנועדו להשפיע על מערכות בחירות ועל סקרים מקוונים. המערכת עוקבת אחר התנהגותו של הגולש, תנועות העכבר, ומגע האצבע במסך הטלפון החכם. זאת, במטרה להבחין מתי הפעולות המתבצעות נעשות באמצעות מערכת אוטומטית ולא על-ידי אדם.

פייג'סיל הוקמה בשנת 2016 על-ידי סמואל בוטושנסקי וניר לוי. בסוף 2017 מונה לחברה מנכ"ל חיצוני, קן צויבל. עד העסקה החברה העסיקה כ-15 עובדים ממשרדיה בנס ציונה. היא מפתחת הגנה מפני הזרקות קוד זדוני לצד הלקוח, והמוצר שלה משמש אתרים, בעיקר מתחום הסחר המקוון, כדי להציע הגנה ללקוחותיהם. בעקבות הרכישה צוות חברת פייג'סיל, כולל המייסדים, השתלבו כולם בחברת פרימטראיקס.

הטכנולוגיה של פייג'סיל היא שעומדת מאחורי מוצר חדש עליו הכריזה פרימטראיקס לצד ההכרזה על הרכישה, המיועד למפעילי אתרי מסחר מקוון. המוצר משלב את ההגנות שלה נד בוטים יחד עם ההגנה של פייג'סיל נגד פרסומות ותוספים המוזרקים על-ידי גורמי צד שלישי.

תעודות זהות:

רוכשת - פרימטראיקס

הקמה: 2014

מייסדים: עמרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי

עובדים: 150, מתוכם 80 בישראל

משרדים: מטה החברה בקליפורניה ומשרד הפיתוח שלה ממוקם בתל-אביב

גיוסי הון: כ-80 מיליון דולר

משקיעים: Scale Venture Partners, קיינן פרטנרס, ורטקס ונצ'רס, דאטה קולקטיב ( (DCVC ואדמס סטריט פרטנרס.

נרכשת - פייג'סיל:

הקמה: 2016

מייסדים: סמואל בוטושנסקי וניר לוי

עובדים: 15

משרדים: נס ציונה

גיוסי הון: מיליון דולר

משקיעים: אלון ארבוב, Clear Future