חבילת סלולר ב-14.90 שקל: משרד התקשורת יבדוק האם זו לא פרקטיקה של מונופול

גם רשות התחרות בודקת את הנושא • החשש הוא שהמבצע הוא נקיטת פרקטיקה אנטי-תחרותית ע"י מונופולים • לדברי המתלוננים על המבצע של סאני והוט, מדובר במחיר חבילה לא ריאלי שמשמש אינטרסים של הוט, שמוגדרת כמונופול בטלוויזיה ועושה כל שביכולתה כדי להגן על פעילות זו, כולל פרקטיקות אנטי-תחרותיות של שיווק במחירי היצף

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

משרד התקשורת ורשות התחרות קיבלו היום (ג') בקשות מכמה וכמה גורמים בשוק התקשורת לבדוק את ההתנהלות של קבוצת הוט במסגרת המבצע שאתמול יצאה איתו ביחד עם חברת סאני, ובו היא מוכרת חבילת סלולר במחיר של 14.90 שקל לחודש. הטענות שמופנות למשרד ולרשות הן שמדובר בשני מונופולים שנוקטים בפרקטיקה אנטי-תחרותית על-מנת להוציא את אחד השחקנים מהשוק.

זה לא מקרי: הוט מובייל שוברת את השוק עם מבצע הסלולר של סאני | גד פרץ

לדברי המתלוננים, מדובר במחיר חבילה לא ריאלי שמשמש אינטרסים של הוט, שמוגדרת כמונופול בטלוויזיה ואשר עושה כל שביכולתה על-מנת להגן על פעילותה זו, כולל פרקטיקות אנטי-תחרותיות של שיווק במחירי היצף.

הטענה כלפי סאני, יבואנית סמסונג, היא שמדובר במונופול בתחום ציוד הקצה, שהופך להיות שחקן בשוק הסלולרי ללא שיש לו רישיון, ולכן צריך לבדוק מהי מערכת ההסכמים שבין שני הגופים.

המבצע של סאני, כפי שהופיע במודעות בעיתונות, כיוון ישירות לסלקום וקרא ללקוחותיה להצטרף למבצע החדש - מה שמראה שסלקום הפכה בעיני חלק מהשחקנים בשוק לחברה שתתקשה להשיב מאבק ותהיה הראשונה להיפגע במסגרת התחרות בתחום הסיבים והטלוויזיה.

כפי שפורסם ב"גלובס", המהלך של הוט מיועד בעיקר נגד פרטנר וסלקום שנוגסות בליבת הפעילות של הוט.

מרשות התחרות נמסר כי "התחרות בשוק הסלולר הביאה עד היום להורדת מחירים משמעותית ולתועלת רבה לצרכן. התחרות בתחום הסלולר הביאה גם את החברות הפועלות בתחום להיכנס לתחומים חדשים כגון שווקי הטלוויזיה הרב-ערוצית ופריסת תשתיות תקשורת. במדינה שנאבקת על הורדת יוקר המחיה ישנה חשיבות רבה לשמירה על התחרות. הרשות נקטה מספר צעדים בעבר כדי לוודא כי חברות הסלולר לא יפגעו בתחרות, ומתכוונת להמשיך לפעול ברוח זו".