אורביט | פיצ'ר

מחשבים מסלול מחדש: יצחק גת מונה למנכ"ל הזמני של אורביט טכנולוג'יס; עמר בר-לב מונה לדירקטור חיצוני

אסיפת בעלי המניות של חברת אורביט טכנולוג'יס אישרה את מינויו של יו"ר החברה יצחק גת גם לתפקיד המנכ"ל הזמני • חבר הכנסת לשעבר עמר בר-לב מונה לדירקטור חיצוני בחברה • שתי ההצעות אושרו בתמיכה של 100% מהמשתתפים בהצבעה וללא התנגדות

אסיפת בעלי המניות של חברת אורביט טכנולוג'יס  אישרה את מינויו של יו"ר החברה, יצחק גת, גם לתפקיד המנכ"ל הזמני, ובמקביל אישרה את מינויו של חבר הכנסת לשעבר עמר בר-לב כדירקטור חיצוני בחברה. שתי ההצעות אושרו בתמיכה של 100% מהמשתתפים בהצבעה וללא התנגדות.

אורביט מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות תקשורת מגוונים, המשלבים טכנולוגיות מתקדמות. תוצאות החברה בשנים האחרונות הציגו גידול בהכנסות (44 מיליון דולר ב-2018), אך בשורה התחתונה נרשמו הפסדים משמעותיים או רווח זניח. 

החברה נמצאת בשליטתה של קרן פימי בראשותו של ישי דוידי, והיא נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 150 שקל אחרי ירידה של 7% במניה מתחילת השנה. פימי השתלטה על החברה ב-2017 כשרכשה כ-33% ממניות אורביט בהשקעה של 36 מיליון שקל, ולפי מחיר של 6.7 שקלים למניה, לעומת המחיר הנוכחי שהוא כ-9.3 שקלים.

בתחילת יולי דיווחה החברה כי המנכ"ל, בן ויינברגר, הודיע על התפטרותו מסיבות אישיות, וכי בכוונתה למנות את גת כמחליף זמני עד למינוי מנכ"ל קבוע. גת (72), לשעבר יו"ר החברה הביטחונית רפאל (בשנים 2013-2016), מונה לתפקיד יו"ר אורביט בשנת 2017 במסגרת עסקת ההשקעה של פימי. עבור תפקידו כיו"ר גת מקבל גמול חודשי של 30 אלף שקל בתוספת מע"מ.

האסיפה אתמול אישרה את ההצעה לפיה גת ישמש גם כמנכ"ל זמני לתקופה שלא תעלה על חצי שנה, בהיקף של משרה מלאה ובתמורה לשכר חודשי של 107 אלף שקל בתוספת מע"מ, עבור תפקידי היו"ר והמנכ"ל. בחברה מעריכים כי היקף התגמולים לגת ב-2019 יהיה כ-972 אלף שקל, מתוכם 150 אלף בתשלום מבוסס מניות.

במקביל, אושר מינויו של בר-לב (66) לדירקטוריון. בר-לב כיהן בשנים האחרונות כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, ובעבר היה מפקד סיירת מטכ"ל ועסק בהייטק.

בדוחות הכספיים שלה מציינת אורביט כי היא ספקית מובילה של מערכות תקשורת מתקדמות, המהוות מרכיב חיוני בפתרון שהן משרתות, וכן הינה ספקית של שירותים נלווים בשני שוקי יעד - השוק המסחרי והשוק הביטחוני/ממשלתי.

החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת ללקוחותיה ברחבי העולם מערכות תקשורת לוויינית לפלטפורמות ניידות - קרקעיות, ימיות ומוטסות; מערכות עקיבה, תקשורת וטלמטריה בין פלטפורמות ניידות ונייחות ללוויינים, למטוסים, מזל"טים וטילים; ומערכות ניהול תקשורת, שמע וניטור וידאו.