כלל ביטוח | בלעדי

כלל ביטוח רוכשת מחברת טוטנאור של קרן פורטיסימו מבנה תעשייתי ב-96 מיליון שקל

כלל תשכיר לטוטנאור את הבניין שבאזור תעשייה הר-טוב בבית שמש לתקופה של 12 שנים לפחות בכ-6 מיליון שקל בשנה, המשקפים תשואה של כ-6.2% על ההשקעה

יוסי דורי, כלל ביטוח / צילום: איל יצהר, גלובס
יוסי דורי, כלל ביטוח / צילום: איל יצהר, גלובס

קבוצת כלל ביטוח  רוכשת מחברת טוטנאור שבבעלות קרן ההשקעות פורטיסימו בניין תעשייתי-לוגיסטי באזור תעשייה הר-טוב בבית שמש, ומשכירה לה אותו לתקופה של 12 שנים לפחות, עם אופציה לעשר שנים נוספות.

ל"גלובס" נודע כי כלל ביטוח, שאת השקעותיה מנהל יוסי דורי, תשלם עבור המבנה סך של כ-96 מיליון שקל, ודמי השכירות שישולמו לה עומדים על כ-6 מיליון שקל בשנה, המשקפים תשואה של כ-6.2% על ההשקעה,  שממומנת על-ידי הנוסטרו של החברה ועל-ידי כספי העמיתים.

טוטנאור היא מובילה עולמית בתחום מערכות הסטריליזציה למעבדות, בתי חולים וקליניקות רפואיות. המבנה הנרכש ממוקם על קרקע בשטח של כ-28 דונם, והשטח הבנוי שלו עומד על כ-17 אלף מ"ר. המבנה כולל שטחי ייצור, אחסנה ומשרדים, והוא סמוך לכניסה לעיר בית שמש. קרן פורטיסימו, שבניהול יובל כהן, רכשה את מלוא הבעלות בטוטנאור ביולי 2017, בתמורה ל-100 מיליון דולר. 

תוצאות כלל ביטוח למחצית 2019 (במיליוני שקלים)
 תוצאות כלל ביטוח למחצית 2019 (במיליוני שקלים)

לדברי דורי, "עסקה זו מהווה המשך ישיר של יישום אסטרטגיית ההשקעה ארוכת-הטווח של החברה, הדוגלת בהגדלת ההשקעה בפרויקטים מניבים, ביניהם רכישה וצבירה של נכסים איכותיים ותזרימיים, המייצרים תשואה מותאמת סיכון בתיקי העמיתים והנוסטרו". בחברה מציינים גם, ש"עסקה זו מצטרפת לעסקאות נוספות שביצעה לאחרונה קבוצת כלל ביטוח, ביניהן רכישת חניון בתל-אביב בעסקת מכירה והשכרה, ועסקת רכישה מקבוצת תדהר ויזם פרטי של 50% מהזכויות במגדל Studio בבני ברק תמורת 120 מיליון שקל".

בכך מגדילה כלל ביטוח את תיק הנדל"ן הישיר שהיא מחזיקה עבור עצמה ועבור מבוטחיה ועמיתיה, ושהשווי שלו כיום עומד על סך של כ-7 מיליארד שקל - כ-3.4% מהתיק הכולל של כלל ביטוח. רז זלצמן מנהל את ענף נדל"ן בישראל בכלל ביטוח. את העסקה מטעם פורטיסימו הובילו עוה"ד גונן כהן ולימור הילל דן ממשרד עדי קפלן ושות', ואת כלל ביטוח ייצגו עוה"ד ישראל עזיאל ודניאל הרטוב, ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות'.