רשת אברהם הוסטלס מתרחבת: תגיע לאילת באביב-קיץ 2020

הסניף הדרומי של אברהם הוסטלס יצטרף לשלושה סניפים שכבר מונה הרשת, בירושלים, בת"א ובנצרת • המבנה שבו יוקם הסניף באילת יחליף את מלון בי יוניק, והמבנה הקיים יעבור שיפוץ ואבזור בהשקעה של 10 מיליון שקל

אזור המלונות באילת / צילום: שלומי יוסף
אזור המלונות באילת / צילום: שלומי יוסף

קבוצת אברהם הוסטלס מגיעה לאילת: הרשת מתעתדת לפתוח סניף בעיר הקיט הדרומית באביב-קיץ 2020. הסניף הדרומי יצטרף לשלושה סניפים שכבר מונה הרשת, בירושלים, בתל-אביב ובנצרת. המבנה שבו יוקם הסניף באילת יחליף את מלון בי יוניק. הנכס מושכר לאברהם הוסטלס לתקופה של 22 שנים. המבנה הקיים יעבור שיפוץ ואבזור בהשקעה של 10 מיליון שקל.

הפוטנציאל שמזהה גל מור, שותף מייסד ומנהל הפיתוח האסטרטגי של הקבוצה, טמון בטיסות הלואו קוסט הישירות מיעדים באירופה לשדה התעופה רמון בעונת החורף. מדובר בכ-50 טיסות בשבוע, שמטרתן לעודד את תיירות החורף באילת. הטיסות מתקיימות במהלך החודשים נובמבר עד מרץ.

חברות התעופה מתוגמלות במענק משמעותי של 60 אירו לכל נוסע, לצד פטורים מאגרות בשדה התעופה רמון. המענק, שניתן ביוזמת התיירות, הוא קריטי להמשך הטיסות. מנגד, שינוי המדיניות על-ידי שר התיירות שיתפוס את המשרה בקדנציה הבאה עשוי להשפיע דרמטית על העיר אילת, שספגה מכה עם סגירת שדה דב.

גם מור מודע לכך. "התיירים שמגיעים בטיסות הלואו קוסט בחורף פוגשים באילת מוצר יקר ולא רלוונטי. עבורנו זה נהדר. במחיר, בשירות וגם בתוכן שפוגש בדיוק את הקהל הזה. שדה התעופה המרוחק מהעיר (רמון) והעיר אילת לא נמצאים במקום שבו אפשר יהיה לשמור על תיירות החורף בלי הסבסוד הזה. זו תהיה קטסטרופה לעיר אם הוא יבוטל", כך אומר מור ל"גלובס".

תמהיל האורחים באברהם הוסטלס ברובו הוא של תיירים (85%). באילת, שבה נוכחות התיירים הישראלים גדולה משמעותית לאורך כל ימות השנה, התמהיל הזה עשוי להשתנות. "אנחנו ממוקמים ליד התחנה המרכזית ופונים לפלח אוכלוסייה שנסמכת על תחבורה ציבורית. בשיקול האם להיות בצד של המלונות והתיירות בצד המזרחי או באזור החוף הדרומי, בחרנו להתמקד בסמוך לשכונות המקומיות והעסקים המקומיים ולהוות מוקד תרבות, דרכו נוכל גם לחבר ולהנגיש את התיירים לקהילה. אנחנו לא ריזורט אלא מותג אורבני. האורבניות של אילת היא אחרת מזו של תל-אביב או ירושלים, אבל יש עם מה לעבוד, ויש מה לפתח ולקדם", כך מור.

הסניף האילתי יכלול 100 חדרים ובהם 450 מיטות. 60 מהחדרים הם חדרים פרטיים בדרגות אירוח שונות, כולל חדרי משפחות. שאר החדרים במבנה "דורמיטוריס" יכללו 4-12 מיטות בחדר. בשטחים הציבוריים תיערך פעילות. "שם הדגש, ושם ניתן לאורחים את המוטיבציה שלא להיות תקועים כל היום בחדר", אומר מור. 

רמת המחירים דומה לסניפים הנוכחיים: כ-300-500 שקל ללילה לחדר פרטי כולל ארוחת בוקר. מיטה בחדר משותף (מאובזר) תעלה 80-140 שקל ללילה. חדרים משפחתיים יעלו 400-700 שקל (בהתאם לעונתיות).

בכוונת הקבוצה להמשיך ולהתרחב. כעת היא מחפשת נכס בים המלח. "למרות שאין שם מרכז אורבני, אנחנו מאמינים באזור הזה", אומר מור. נכס נוסף שואפת הקבוצה לפתוח בירושלים.

בדומה לסניפים הקיימים, גם באילת ייפתח בהוסטל סניף של החברה המתמחה בסיורים ובטיולים הפונים לתיירים העצמאיים - שמספרם בכל העולם גדל. האורחים יוכלו לצאת לטיולים למרכז הארץ, לירדן, לסיני ולמצרים.

הסניף באילת יהיה הגדול של הרשת (450 מיטות). בתל-אביב עומדות לרשות האורחים 400 מיטות,בירושלים - 280, ובנצרת - 50 מיטות ב-15 חדרים. לאחרונה נכנסה קרן האימפקט "ברידג'ס" כשותפה בקבוצת אברהם הוסטל וטורס.

את אברהם הוסטלס ייצגו בעסקה עורכי הדין רועי חרש ורועי ששון ממשרד ארדינסט בן נתן טולידאנו ושות'.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מסר: "משרד התיירות משקיע למעלה מ-100 מיליון שקל בפיתוח אילת ובבניית המוצר התיירותי בנגב, באמצעות קמפיינים, פיתוח תשתיות וכמובן בתמרוץ חברות התעופה לנחות בשדה התעופה רמון. פתיחת ההוסטל באילת תיתן מענה לתיירות הלואו קוסט שמחפשת מוצרים חדשים וזולים, ואנחנו מאמינים שרשתות נוספות - ישראליות ובינלאומיות - ילכו בכיוון הזה בזמן הקרוב".