מנוע טורבו: רכישת חישולי כרמל לצד צמיחה אורגנית הזניקו את ההכנסות והרווח של מנועי בית שמש

הרווח הנקי ברבעון השני שולש ל-4 מיליון דולר • מניית מנועי בית שמש קפצה היום ומשקפת לחברה שבשליטת קרן פימי שווי של יותר ממיליארד שקל - לאחר שהכפילה את ערכה בשלוש שנים

מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי
מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי

נמשכת ההתרחבות בפעילות חברת מנועי בית שמש , המייצרת חלקים למנועי סילון ועוסקת במקביל בשיפוץ מנועי מטוסים. החברה דיווחה היום (ה') כי סיימה את הרבעון השני של 2019 עם מכירות של 42.2 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 85.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לצמיחה ברבעון השני תרמה בעיקר רכישת חברת חישולי כרמל בתחילת ינואר השנה, כאשר במקביל נהנתה מנועי בית שמש גם מצמיחה אורגנית של כ-12%. במקביל, הציגה גם חישולי כרמל, החברה הבת חישולי כרמל עלייה, של 15.3% בהכנסות ברבעון השני ל-16.7 מיליון דולר.

מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, עוסקת כאמור בייצור חלקים למנועי סילון ובשיפוץ והרכבה של מנועים. החברה פועלת בעיקר באמצעות חוזים ארוכי טיווח עם יצרניות המנועים הגדולות בעולם. השירותים והמוצרים מתוצרתה מיועדים לשוק התעופה האזרחי ולשוק התעופה הצבאי, כאשר מרבית המכירות כיום הן לשוק האזרחי.

מוקדם יותר השנה הודיעה מנועי בית שמש כי הגיעה לסיכום עם אחת מלקוחותיה הגדולות, חברת פראט אנד וויטני, על חידוש והרחבת הסכם מסגרת ארוך טווח בהיקף חזוי של כ-800 מיליון דולר על פני 20 שנות ייצור (2020-2039). נכון להיום, למנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח (Frame Orders) עם לקוחותיה בהיקף של כ-2.5 מיליארד דולר.

עוד עולה מדוחות החברה שפורסמו היום כי הרווח הגולמי צמח ברבעון השני ב-91% ל-7.1 מיליון דולר בעקבות רכישת חישולי כרמל, ואילו הרווח התפעולי זינק ב-129% ל-4.8 מיליון דולר. לדברי החברה, הושגה צמיחה זו בזכות גידול בשיעור נמוך יותר ברמת ההוצאות ביחס לגידול בהכנסות, כאשר חישולי כרמל עצמה הציגה עלייה של 41.8% ברווח התפעולי (במונחי פרופורמה) ל-3 מיליון דולר.

מנועי בית שמש מציגה צמיחה חדה בזכות רכישת חישולי כרמל והמשך הגידול בפעילות
 מנועי בית שמש מציגה צמיחה חדה בזכות רכישת חישולי כרמל והמשך הגידול בפעילות

השפעה חיובית לרכישת חישולי כרמל

הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות הובילו את מנועי בית שמש להציג ברבעון השני רווח נקי של 4 מיליון דולר, לעומת 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. לדברי החברה, לצמיחה ברווח הנקי תרמו גם הכנסות מס בגין שנים קודמות בסך כ-800 אלף דולר.

רכישת חישולי כרמל השפיעה לחיוב גם על תוצאות המחצית הראשונה של 2019, אותה סיימה מנועי בית שמש עם צמיחה של 70.5% במחזור ל-81.1 מיליון דולר, ועם זינוק של 186% ברווח הנקי ל-9.7 מיליון דולר.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, ציין כי "בסיכום תוצאות פעילות הרבעון השני אנו מציגים גידול דו סיפרתי בפרמטרים העיקריים של הקבוצה הנובעים בין היתר מפעילות חישולי הכרמל אשר מוזגה באופן מלא כחלק מהקבוצה בתחילת 2019. במקביל אנו ממשיכים להפנות את המאמצים הנדרשים להיערכות הקבוצה לייצור סדרתי של הפרויקטים החדשים כפועל יוצא מהגידול בצבר הסכמי המסגרת".

דרורי הוסיף, כי "במסגרת מאמצים אלו, אנו ממשיכים בעבודות ההקמה של מפעל הייצור החדש באתרי החברה, בהצטיידות באמצעי ייצור חדישים ויעילים ובגיוס והכשרת עובדים במרכז ההכשרה למקצועות התעופה במנועי בית שמש. לדבריו, העסקאות החדשות שדווחו באחרונה תהוונה אבני דרך משמעותיות להשגת צמיחה ולבניית עתידה של הקבוצה.

בתגובה לתוצאות הכספיות מזנקת כעת מניית מנועי בית שמש בכ-8% במסגרת המסחר בבורסה והשלימה זינוקים של 38% מתחילת 2019 ושל 91% בשלוש השנים האחרונות. החברה, שנסחרה היום לפי שווי של 1.04 מיליארד שקל (295 מיליון דולר), הציגה בסוף יוני השנה הון עצמי של 121 מיליון דולר ויחס הון למאזן של 54.3%.