הצוללת | פודקאסט

"הציבור הערבי לא רוצה שהנציגים שלו יישבו בממשלה"

רק לפני כמה חודשים פגשנו את מהא אגבריה, צעירה תל-אביבית, במקור מכפר קטן ליד אום אל-פאחם, שסיפרה לנו על ההחלטה של צעירים רבים במגזר להחרים את המשחק הפוליטי בישראל • 3 שבועות לפני הבחירות הנוספות, חזרנו אליה לברר מה השתנה בחברה הערבית: "הציבור הערבי לא רוצה שהנציגים שלו יישבו בממשלה; בשבילנו ביבי, ברק וגנץ הם אותו דבר" • האזינו לפודקאסט "הצוללת"

מהא אגבריה /צילום: מתן פורטנוי
מהא אגבריה /צילום: מתן פורטנוי

במהלך מערכת הבחירות הקודמת יצאנו לבחון כמה מהמיתוסים הפוליטיים הכי גדולים. אחד מהם נחקק בציטוט האלמותי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות 2015: "הערבים נוהרים בהמוניהם לקלפיות". את המיתוס הזה הפריחה מהא אגבריה, צעירה מכפר קטן ליד אום אל-פאחם, המתגוררת בתל-אביב. היא אקטיביסטית, פעילה פמיניסטית ומגדירה את עצמה כפלסטינית אזרחית ישראל.

כשפגשנו אותה בפרק שפורסם לראשונה בשמונה באפריל השנה, מהא סיפרה לאנדרה טבקוף על ההחלטה של צעירים רבים במגזר להחרים את המשחק הפוליטי בישראל. כל זה קשור לרבין ולמחשבה שנתניהו גאון.

עם הסיבוב החוזר של הבחירות, חזרנו למהא, שמרוצה מאיחוד המלגות הערביות ומשוכנעת שהדבר יטיב עמם בקלפי: "האיחוד יוציא את ערביי ישראל להצביע. מותר לנו לקוות לשינוי. רוב הסיכויים שנתבדה".